۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۹
درآمد مالیاتی تهران با تعدد ظرفیت های صنعتی تبعیض آمیز است| شکاف مالیاتی پزشکان بخش خصوصی و دولتی
عضو کمیسیون تلفیق بودجه در گفتگو با بازار:

درآمد مالیاتی تهران با تعدد ظرفیت های صنعتی تبعیض آمیز است| شکاف مالیاتی پزشکان بخش خصوصی و دولتی

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: استان تهران به عنوان بزرگترین استان صنعتی کشور، درآمد مالیاتی کمتری نسبت به استان یزد دارد و حتما این مسئله ظلم است.

سید جلیل میرمحمدی میبدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در زمینه تبعیضات مالیاتی در بودجه سال آتی گفت: در حال حاضر استان تهران به عنوان بزرگترین استان صنعتی کشور، درآمد مالیاتی کمتری نسبت به استان یزد دارد و حتما این مسئله ظلم است.

وی با بیان اینکه رشد درآمدهای مالیاتی یزد ۲ درصد بالاتر از تهران است، بیان کرد : حتماً این مسئله انگیزه لازم برای اخذ درآمدهای مالیاتی را در استان ها کاهش خواهد داد چرا که این تبعیضات پذیرفتنی نیست.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال آتی در ادامه با اشاره به مبحث پرداخت مالیات توسط متخصصین و پزشکان فوق تخصص در بیمارستان خصوصی اظهار کرد: در حال حاضر شرایط افرادی که در بیمارستان های دولتی خدمت می‌کنند حائز چند نکته است، لذا دریافتی این قشر بر اساس عملکردشان دارای سقف است یعنی تا یک سقف مشخصی بیشتر نمی توانند درآمدزایی داشته باشند اما همین پزشکان در سیستم خصوصی هیچ سقف درآمدی ندارند.

وی تاکید کرد: نکته دوم این است که اگر درآمد پزشک در بستر دولتی از یک سقف بالا برود مالیاتش به صورت پلکانی تا مرز ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند اما در سوی دیگر در بخش خصوصی شما هر درآمدی داشته باشید تنها فقط ۱۰ درصد مالیات پرداخت خواهید کرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آتی ادامه داد: همچنین در بستر و سیستم دولتی پزشک نمی تواند یک ریال فرار مالیاتی داشته باشد، چراکه در این سیستم ابتدا مالیات کسر شده و پس از آن پرداختی آن صورت می پذیرد اما در سیستم خصوصی پرداخت مالیات به صورت شفاف رخ نمی دهد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: همچنین در بستر دولتی ماه به ماه و با هر پرداختی، مالیات کسر می شود اما در بخش خصوصی انتهای سال و یا سال بعد مالیات کسر می شود و این تفاوت باعث می‌شود تا پزشکان تمایلی برای اشتغال در سیستم دولتی نداشته باشند و همه به سمت سیستم خصوصی حرکت کنند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آتی ادامه داد: همچنین در سیستم دولتی اگر پرداخت بیمار برای یک عمل جراحی یک میلیون تومان باشد، همان عمل جراحی توسط همان پزشک در سیستم خصوصی ده میلیون تومان آب می خورد، یعنی پرداختی بیمار برای یک عمل مشخص در سیستم خصوصی نسبت به سیستم دولتی ده برابر تغییرات دارد لذا ما می کوشیم این مسئله را در بودجه سال آینده اصلاح و تغییراتی را در این بخش اعمال کنیم.

کد خبر: ۲۰۱٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دکتر مهدوی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      0 0
      سلام آفرین بر دقت نظر شما.بنده پزشک متخصص شاغل در بخش دولتی هستم ۳۰درصد مالیات میدم و درآمدم ماهی ۲۰ میلیون تومان .ولی پزشک بخش خصوصی با چند برابر درآمد فقط ده درصد مالیات میدهد