۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
۳.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در مازندران جذب شد
در گفتگو با بازار؛

۳.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در مازندران جذب شد

ساری- هاشمی، مدیرکل اقتصاد و امور دارایی مازندران از جذب ۳.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی طی سال جاری در استان خبر داد.

سید اسماعیل هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار تسهیلات تبصره ۱۸ را از جمله منابع درآمدی بیان کرد و گفت: ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تبصره ۱۸ به استان تخصیص داده شد که ۲.۸ درصد اعتبارات کشوری است.

وی با بیان این که سهمیه استان در تسهیلات تبصره ۱۸ از ۹۰۰ میلیارد تومان به هزار و ۱۳۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، از برپایی ۷۹ جلسه برای جذب این اعتبارات خبر داد و گفت: تاکنون هزار و ۹۹۷ میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات پرداخت شد که رشد ۱۴۴ درصدی داشته است.

وی خرید وفروش کیوی و مرکبات، سورتنیگ، صنعت و معدن و غیره را از جمله بخش های مشمول دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ دانست و درباره سود ونرخ تسهیلات نیز گفت: نرخ تسهیلات تبصره ۱۸ کمتر از تسهیلات دیگر بوده و بین ۹ تا ۱۳ درصد است.

هاشمی درباره سرمایه گذاری خارجی در استان گفت: به رغم تحریم های مختلف در سال جاری شش مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان صادر شد و در مجموع در استان ۴۱ مجوز طی سال های مختلف صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی مازندران، صنعت برق، نیروگاه و تولید کفش را از جمله مجوزهای سرمایه گذاری در استان ذکر کرد و گفت: تاکنون ۳.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان جذب شده است.

کد خبر: ۲۰۱٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha