۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
میزان اشتغال زایی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان به ۲۹ هزار نفر رسید
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

میزان اشتغال زایی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان به ۲۹ هزار نفر رسید

زاهدان- معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی  مسکن را از مهمترین اولویت های دولت عنوان کرد و گفت: اشتغالزایی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان به حدود ۲۹ هزار نفر رسید.

به گزارش بازار به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، فرزانه صادق مالواجرد در جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در طرح نهضت ملی مسکن پیشرو است.

معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی مسکن را از مهمترین اولویت های دولت عنوان کرد و گفت: با اقدامات مطلوب صورت گرفته استان سیستان و بلوچستان هم در ساخت و هم تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در کشور پیشرو است.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن برای دولت سیزدهم از اولویت ویژه و بسیار بالایی برخوردار است، افزود: هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در این استان سبب شده علاوه بر تامین زمین مورد نیاز با پیشرفت فیزیکی مطلوب و کیفیت بالای ساخت و سازه‌های واحدها حرکت‌های خوبی در جهت تسهیل در خانه دار شدن مردم این دیار صورت گیرد.

معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت ساماندهی مناطق حاشیه شهر زاهدان گفت: مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان و شهرداری زاهدان طرحی برای ساماندهی اراضی بلوار شهید سردار سلیمانی زاهدان تهیه کنند که در قالب آن هم خدمات پشتیبانی و هم شبکه معابر لحاظ شده باشد تا بعد از تصویب در شورایعالی معماری و شهرسازی شهروندان این مناطق از خدمات آن بهره مند شوند.

صادق مالواجرد با بیان اینکه ضروری است بسیاری از اراضی موجود در شهر زاهدان که در اختیار نیروهای نظامی قرار دارد در چرخه برنامه ریزی شهری قرار گیرد، افزود: با تفاهنامه منعقد شده بین اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و نیروی زمینی ارتش جهموری اسلامی بزودی بخشی از اراضی در اختیار این ارگان نظامی استان در برنامه ریزی شهری هم از نظر سکونت و هم تامین خدمات قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان هم با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن در استان اشتغال‌زایی ۲۸ هزار و ۷۶۹ نفر را به همراه داشته است، گفت: استادکارانی که توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند برای این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عطاء اله اکبری افزود: تمام مراحل ساخت این طرح اعم از تامین زمین، فراهم کردن زیرساخت‌ها، سهم آورده‌ اعضا و دیگر موارد طبق یک زمان‌بندی مشخص و با یک شتاب مناسب در حال پیگیری است.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از ساخت ۱۹ هزار و ۸۷۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و تصریح کرد: با پیشرفت فیزیکی مطلوب واحدهای در دست ساخت این طرح در استان یعنی ۵۵ درصد پیش بینی می شود تا پایان سال بخش قابل توجهی از آنها در مناطق شهری و روستایی استان آماده بهره‌برداری شود.

اکبری گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن همه دست اندارکاران تاکنون خوب پای کار آمدند و خوشبختانه به واسطه همین همکاری در مقیاس ملی مسکن جایگاه خوبی پیدا کرده ایم.

وی نبود زیرساختهای برق، آب و گاز در طرح نهضت مسکن ملی سیستان و بلوچستان را یکی از مهمترین مشکلات دانست و تصریح کرد: با توجه به نقشه کامل این طرح نیاز است نهادهای خدمات رسان نسبت به تامین زیرساخت برق، آب و گاز در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان، گفت: هدف در طرح نهضت ملی مسکن این است که با یک کار کارشناسی و حساب‌شده در کنار توسعه مجتمع‌های مسکونی طبقاتی، توسعه افقی شهری را هم عملیاتی کنیم که در این زمینه تلاش شده شرایط و ظرفیت استان در نظر گرفته شود بطوری که در بسیاری از شهرستان های استان از جمله سراوان، خاش، مهرستان و شهر جدید رامشار این مهم در حال اجراست.

کد خبر: ۲۰۱٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha