۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
اجرای طرح ترویج کشت قراردادی گندم در اردبیل عملیاتی می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

اجرای طرح ترویج کشت قراردادی گندم در اردبیل عملیاتی می‌شود

اردبیل - نوبخت، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: اقدامات لازم در راستای ترویج کشت قراردادی گندم در اردبیل در حال انجام است.

علی نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ثبت کشت قراردادی ۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی استان اردبیل در سامانه کشت قراردادی با ۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی استان اردبیل مد نظر بوده و در این زمینه تاکنون اقدامات اساسی برای حل مشکلات بخش کشاورزی استان محقق شده است.

وی بیان کرد: ۲ هزار کشاورز در قالب ۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی اطلاعات خود را در سامانه کشت قراردادی ثبت کرده‌اند به طوری که هر کشاورزی می‌تواند با مراجعه به سامانه مورد نظر اطلاعات خود را در پهنه زراعی ثبت کرده و در قالب کشت قراردادی با بازرگانی دولتی تفاهم‌نامه امضا کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: ۵۵ هزار هکتار از اراضی آبی وجود دارد که بخشی از آن به کشت گندم اختصاص یافته و با توجه به اینکه مشوق‌هایی به کشاورزان پرداخت می‌شود و مبلغی از کشاورزان دریافت نشده و در زمان برداشت محصول تسویه حساب خواهد شد.

نوبخت بیان کرد: کود فسفات و ازت با ۵۰ درصد قیمت واقعی در مرحله اول به کشاورزان عرضه می‌شود و اطلاعات کشاورزان در قالب پهنه‌بندی مناطق مختلف استان انجام یافته و ثبت و تایید با مراجعه غیرحضوری به سایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران انجام می‌یابد.

وی بیان کرد: اقدامات لازم در راستای ترویج کشت قراردادی در حال انجام است و اگر قیمت بازار بالاتر از قیمت تضمینی باشد فروش محصولات خارج از چهارچوب قیمت تضمینی ممکن خواهد بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل ادامه داد: حمایت از کشاورزان برای توسعه کشت گندم با قیمت مصوب رویکرد اصلی دولت بوده و ۱۰۰ تومان هزینه به کشاورزان به عنوان هزینه حمل و نقل در نظر گرفته شده و کشاورزان در صورتی که مشکلی در این زمینه داشته باشند می‌توانند اطلاعات مربوطه را ثبت و ذخیره کنند.

کد خبر: ۲۰۱٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • برات اسلامی IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      0 0
      با سلام جناب آقای مدیر بازرگانی سازمان غله استان اردبیل حرف های دروغین مسولین باعث جلو گیری از کشت گندم در منطقه مغان شده است کدام هزینه بذر وکدام تسهیلات را در اختیار کشاورزان شهرستان اصلاندوز گذاشته اید هنوز پول پنبه های مان پرداخت نشده است متاسفم