۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸
پرده‌برداری از ماجرای خودروهای احتکار شده در فرودگاه مهرآباد
گفتگوی مدیر کل فرودگاه مهرآباد با بازار

پرده‌برداری از ماجرای خودروهای احتکار شده در فرودگاه مهرآباد

مرادی، مدیر کل فرودگاه مهرآباد با اشاره به اینکه خودروهای احتکار شده در حاشیه فرودگاه مهرآباد متعلق به ارگان‌های مستقر در فرودگاه مهرآباد است، گفت: بدهی ایرلاین‌های داخلی به شرکت فرودگاه‌های کشور بیش از یک هزار میلیارد تومان است.

بازار؛ گروه راه و مسکن- گرانی خودرو و احتکار خودروها در هفته گذشته و هفته جاری پس از تغییر و تحولات صورت گرفته در راس وزارت صنعت و معدن سر و صدای زیادی کرد به طوریکه سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی ۲۸ اردیبهشت ماه جاری در گفت و گوی ویژه خبری شبکه یک از کشف تعدادی خودروی احتکار شده در پارکینگ فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: در دو روز گذشته با انجام گشت های مشترک در انبارهایی که در شهر تهران وجود داشت حدود ۸۰۰ خودروی بدون پلاک در نقاط مختلف مانند تهرانسر و پارکینگ فرودگاه مهرآباد شناسایی کردبم و تا تعیین تکلیف آنها، با همکاری دادستانی یکی از انبارها پلمب شد.

پارکینگ خودروهای احتکار شده متعلق به فرودگاه مهرآباد نیست
این اقدام و این خبر هیچ واکنشی از سوی شرکت فرودگاهها و فرودگاه مهرآباد نداشت. به همین منظور ابراهیم مرادی در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که آیا این خودروها و این پارکینگ متعلق به فرودگاه مهرآباد است یا خیر؟ گفت: پارکینگی که اخیرا سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرده خودروهای احتکار شده در آن کشف شده متعلق به فرودگاه مهرآباد نیست. این پارکینگ مربوط به ارگانهای مستقر در فرودگاه مهرآباد است و اگر لازم باشد اسم این نهاد را نیز می توانبم اعلام کنیم.

آنچه که ما می توانیم به آن استناد کنیم این است که این پارکینگ در ترمینال چهار فرودگاه و به سمت خروجی آزادراه قرار دارد و دیوارهای بلندی که به خوبی مشخص است و به خوبی هم می توان تعداد خودروهای توقیف شده و بدون پلاک را در آن مشاهده کرد. نکته ای که حائز اهمیت است این است که خودروهایی که صفر کیلومتر هستند تعدادشان به ۸۰۰ خودرو نمی رسد

مرادی ادامه داد: اما آنچه که مشخص است و ما می توانیم به آن استناد کنیم این است که این پارکینگ در ترمینال چهار فرودگاه و به سمت خروجی آزادراه قرار دارد و دیوارهای بلندی که یه خوبی مشخص است و به خوبی هم می توان تعداد خودروهای توقیف شده و بدون پلاک را در آن مشاهده کرد. نکته ای که حائز اهمیت است این است که خودروهایی که صفر کیلومتر هستند تعدادشان به ۸۰۰ خودرو نمی رسد.

در خصوص بسته حمایتی دولت به ایرلاین ها وزیر راه و شهرسازی به طور جدی پیگیر آن هستند. قطعا اگر این بسته حمایتی اختصاص یابد بخشی از بدهی ایرلاین ها به شرکت فرودگاهها پرداخت خواهد شد

مدیر کل فرودگاه مهرآباد در پاسخ به این پرسش که آیا از بسته حمایتی دولت برای کمک به ایرلاین ها خبری شد؟ و اینکه میزان بدهی ایرلاین ها به شرکت فرودگاهها و فرودگاه مهرآباد چقدر است گفت: در خصوص بسته حمایتی دولت به ایرلاین ها وزیر راه و شهرسازی به طور جدی پیگیر آن هستند. قطعا اگر این بسته حمایتی اختصاص یابد بخشی از بدهی ایرلاین ها به شرکت فرودگاهها پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: در خصوص میزان بدهی ایرلاین ها به شرکت فرودگاههای کشور باید گفت که میزان بدهی ها بیش از یک هزار میلیارد تومان است. در خصوص میران بدهی ایرلاین ها به فرودگاه مهرآباد نیز باید این مبالغ استخراج شود و در حال حاضر میزان بدهی را به طور دقیق نمی دانم.

پروازها از فرودگاه مهرآباد به روزانه ۲۰۰ پرواز افزایش یافته
مرادی در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت پروازها از فرودگاه مهرآباد نسبت به ماه قبل بهتر شده است یا خیر؟ تاکید کرد: فرودگاه مهرآباد در طول دوران کرونا تنها یک روز به زیر ۱۰۰ پرواز رسید. وضعیت پروازها در اسفند پارسال و فروردین ماه امسال به بالای ۱۰۰ پرواز در روز رسیدیم و در حال حاضر نیز پروازها به بالای ۲۰۰ پرواز در روز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد با نزذیک شدن به ایام تعطیلات عید سعید فطر پروازها به بالای ۲۵۰ پرواز در روز نیز برسد گفت: میزان پروازهای مهرآباد به همراه فرودگاه امام در شرایط عادی،  به ۶۵۰ پرواز هم رسیده بود. در واقع بخشی از سرویس پرواز فرودگاه امام نیز از فرودگاه مهرآباد انجام می شود.

شاید در پرداخت حقوق پرسنل کاهش داشته باشیم اما خوشبختانه هیچ تعدیل نیرویی نداشته ایم

مدیر کل فرودگاه مهرآباد در پاسخ به این پرسش که با توجه به کاهش پروازها به دلیل شیوع ویروس کرونا آیا تعدیل نیرو نیز داشته اید گفت: شاید در پرداخت حقوق پرسنل کاهش داشته باشیم اما خوشبختانه هیچ تعدیل نیرویی نداشته ایم.

مرادی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت فرودگاه مهرآباد به ۵۰ درصد ظرفیت پرواز قبل از کرونا رسیده است و پیش بینی می شود که زودتر از بسیاری از فرودگاههای مطرح دنیا به رکوردهای پرواز قبل از کرونا برسد. در حال حاضر و در آخرین آمار اعلام شده از سوی یورو کنترل، فرودگاه مهرآّباد در میان ۲۰ فرودگاه مطرح دنیا از لحاظ ترافیکی بعد از فرودگاه فرانکفورت رتبه دوم را به دست آورده است.

کد خبر: ۲۰٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha