۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
دستگاه‌های اجرایی دارای زمین در اجرای مسکن ملی اردبیل مشارکت کنند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

دستگاه‌های اجرایی دارای زمین در اجرای مسکن ملی اردبیل مشارکت کنند

اردبیل- میرجعفریان، معاون هماهنگی‌ امور عمرانی‌ استاندار اردبیل گفت: دستگاه‌هایی که دارای زمین هستند از ظرفیت زمین‌ها برای خانه‌دار کردن متقاضیان در قالب مسکن ملی استفاده کنند.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای احداث مسکن ملی و صاحب خانه شدن در سراسر استان اردبیل مبنای کار قرار گرفته که درصدد هستیم بسترها و زیرساخت‌های لازم برای احداث مسکن ملی و صاحب خانه شدن مسکن که حائز اهمیت است محقق کنیم.

وی بیان کرد: تسهیلات بانکی، پروانه شهرداری و نظام مهندسی برای اجرای طرح ملی مسکن و اطلاع‌رسانی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر مشکل زمین متقاضیان در اردبیل رفع شده و اجرای واحدهای ثبت‌نام شده این شهرستان از بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

معاون هماهنگی‌ امور عمرانی‌ استاندار اردبیل گفت: در سایر شهرستان‌ها مشکل زمین نداریم و متقاضیان در برخی شهرستان‌ها می‌توانند برای احداث خانه ویلایی از دولت زمین دریافت کنند و دستگاه‌هایی که دارای زمین هستند از ظرفیت زمین‌ها برای خانه‌دار کردن متقاضیان در قالب مسکن ملی استفاده کنند.

میرجعفریان تصریح کرد: حمایت‌های لازم برای مهاجرت معکوس روستاییان حاشیه‌نشین در ارتباط با تامین زمین و ارائه تسهیلات مسکن در دستور کار است که به همین منظور بانک‌ها باید نسبت به انجام تکالیف خود در راستای پرداخت تسهیلات مسکن براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ورود پیدا کنند.

وی اظهار کرد: ادامه ثبت نام مسکن ملی در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور قرارداد ساخت برای بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته که درصدد هستیم در راستای توسعه اجرای این طرح به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

معاون هماهنگی‌ امور عمرانی‌ استاندار اردبیل گفت: ۹۷ هزار و ۴۷۶ نفر در استان اردبیل برای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که در نهایت ۳۳ هزار و ۸۸۵ نفر تایید نهایی شد و ۶ هزار و ۴۶ نفر نیز وجه اولیه را واریز کرده‌اند که برای ۵ هزار و ۷۱۴ واحد مسکونی تنظیم قرارداد شده و مشارکت با بانک در استان به چهار هزار و ۵۶۱ واحد است.

کد خبر: ۲۰۱٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha