۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
گام جدید ایران برای ورود به صنعت ۲۰ میلیارد دلاری بانکرینگ
معاون منطقه آزاد قشم خبر داد؛

گام جدید ایران برای ورود به صنعت ۲۰ میلیارد دلاری بانکرینگ

قشم- معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از انجام نخستین بانکرینک سوخت لوسولفور به روش sts برای سوخت رسانی به کشتی های عبوری در منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، مختار گرشاسبی ظهر امروز با اعلام این خبر گفت: در این عملیات بانکرینگ 2 هزار و 477 تن سوخت در حوضچه بندر بهمن قشم انجام شد.

وی ادامه داد: جزیره قشم به واسطه قرارگیری در یکی از مهمترین آبراهه های بین المللی و برخورداری از زیرساخت های بندری و خدمات گمرکی، از ظرفیت مناسبی برای تامین سوخت کشتی های عبوری داخلی و خارجی برخوردار است.

گرشاسبی تصریح کرد: از همین روی فعال کردن صنعت بانکرینگ در جزیره به صورت جدی از سوی سازمان منطقه آزاد دنبال می شود تا علاوه بر تبدیل قشم به هاب بانکرینگ، سهم کشور از چرخه مالی ۲۰ میلیارد دلاری این صنعت در خلیج فارس نیز تامین شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: صدور مجوز راه اندازی پالایشگاه های تامین سوخت لوسولفور نیز نشان از عزم جدی برای تکمیل زنجیره صنعت بانکرینگ در قشم دارد.

به گفته گرشاسبی، در انجام نخستین عملیات بانکرینگ، نمایندگان سازمان منطقه آزاد قشم، اداره بنادر و دریانوردی، اداره استاندارد و سایر دستگاه های متولی حضور داشتند.

به گزارش بازار، تجارت سنگینی در حوزه بانکرینگ سوخت در منطقه خلیج فارس در جریان است که متأسفانه ایران سهمی از آن ندارد و این اقدام اخیر در قشم را باید آغازی بر یک حرکت بزرگ اقتصادی در کشور در نظر گرفت که رقبای منطقه‌ای سخت از قدرت گرفتن ایران در این عرصه بیمناک هستند.

کد خبر: ۲۰۱٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha