۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
حمله هکری به اپراتور تلفن همراه آمریکایی

حمله هکری به اپراتور تلفن همراه آمریکایی

اپراتور تلفن همراه آمریکایی تی-موبایل اعلام کرد قربانی یک هک رایانه‌ای شده که داده‌های ۳۷ میلیون مشتری را هدف قرار داده است.

به گزارش بازار، اپراتور تلفن همراه آمریکایی تی-موبایل پنجشنبه اعلام کرد قربانی یک هک رایانه‌ای شده که داده‌های ۳۷ میلیون مشتری را هدف قرار داده است.

براساس اطلاعاتی که یک سند بورس اوراق بهادار به تفصیل توضیح داد این شرکت در تاریخ پنجم ژانویه (۱۵ دی) متوجه شد یک «بازیگر مخرب» موفق شده به سامانه اطلاع رسانی نفوذ پیدا کند و بدون آنکه مجوزی برای انجام این کار داشته باشد در حال جمع آوری اطلاعات بوده است.

تی-موبایل توانست منبع درز اطلاعات را کشف و در کمتر از ۲۴ ساعت آن را برطرف کند. این اپراتور تلفن همراه اعلام کرد بقیه سامانه‌های آن تحت تأثیر قرار نگرفته اند. این شرکت سپس مشخص کرد حمله احتمالاً حوالی ۲۵ نوامبر (چهارم آذر) آغاز شده بوده است.

اطلاعات هک شده شامل نام، آدرس، ایمیل، شماره تلفن، تاریخ تولد و شماره حساب ارائه شده به تی-موبایل بوده است.

تی موبایل توضیح داد اطلاعات هک شده، شماره‌های کارت‌های بانکی یا کارت شناسایی، اطلاعات مالیاتی یا رمزهای عبور این کارت‌ها را در برنمی گیرد.

تی موبایل که تحت نظارت «دویچه تلکوم» (یک شرکت مخابراتی آلمانی) است اعلام کرد «این اتفاق احتمالا سبب نمی‌شود حساب‌ها و منابع مالی مشتریان به طور مستقیم با خطر مواجه شود».

تی-موبایل اعلام کرد انتظار می‌رود این حادثه هزینه‌های قابل توجهی را در پی داشته باشد، اما قاعدتا انتظار نمی‌رود تأثیر فاحشی بر عملیات شرکت بگذارد.

این شرکت پیش از این در سال ۲۰۲۱، قربانی یک هک گسترده شده بود که داده‌های ۷۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از ساکنان آمریکا را تحت تأثیر قرار داد.

تی-موبایل تابستان گذشته موافقت کرد در چارچوب یک شکایت جمعی و برای حل و فصل دعاوی شاکیان، ۳۵۰ میلیون دلار واریز کند و در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، ۱۵۰ میلیون دلار را برای محافظت از داده‌ها و امنیت سایبری بپردازد.

کد خبر: ۲۰۱٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha