۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
صدور مجوز ساخت دهکده لجستیک اصفهان پس از ۱۰ سال
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خبر داد؛

صدور مجوز ساخت دهکده لجستیک اصفهان پس از ۱۰ سال

اصفهان – نقش؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: مجوز ساخت دهکده لجستیک اصفهان پس از ۱۰ سال صادر شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ موقیت جغرافیایی و ترانزیتی ویژه استان استان اصفهان در زمینه هم جواری با ۹ استان دیگر و دسترسی مناسب به به بندرهای جنوبی کشور از طریق شبکه ریلی، اصفهان را جزو ۱۴مرکز لجستیک کشور قرار داده است.

بر این اساس دهکده لجستیک از سالهای پیش یکی از پروژه های پیشران اقتصادی استان شناخته‌ شده است، یکی از مهم ترین امتیازات این پروژه، رونق بخشی به حمل و نقل است به نوعی که امکان انتقال کالاهای موردنیاز تولیدکنندگان از جمله نهادهای دامی و کالاهای ضروری از بندرگاه تا استان سریع تر فراهم می شود، اکنون پس از ۱۰ سال که این پروژه در گیرو دار دریافت مجوز مانده بود، به تازگی خبرهای خوبی در این ارتباط شنیده می شود.

تقویت زمینه‌های صادراتی و تجاری استان با دهکده لجستیک

امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه نیازبه راه‌اندازی دهکده لجستیک در راستای تقویت زمینه‌های صادراتی و تجاری کاملا محسوس است، تاکید کرد: در این راستا متاسفانه ایجاد دهکده لجستیک اصفهان از سال ۹۲ تاکنون که به شکل جدی موضوع مطرح شد، بلاتکلیف مانده و با وجود تلاشهای متعدد مجوزی در این ارتباط صادر نشده بود.

وی با اشاره به اینکه مزایای ایجاد بندر خشک در کشور از سالها قبل مطرح بوده است، تاکید کرد: با توجه به موقعیت خاص اصفهان در حوزه حمل و نقل لجستیک و قرارداشتن در کریدور شمالی جنوبی و ترانزیت بین المللی اعم از زمینی، هوایی و ریلی ایجاد دهکده لجستیک به عنوان پیشران توسعه اقتصادی استان مورد پیگیری جدی تری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت در ششمین نشست ستاد مرکز لجستیک مجوز این دهکده صادر شد و در آیده نزدیک فاز نخست اجرایی این دهکده با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت و سرمایه گذاری دولتی آغاز می شود.

جابه جایی سالانه ۱۵۴ میلیون تن بار به شکل زمینی و ریلی از اصفهان

نقش با اشاره به اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص اصفهان، سالانه در زمینه حمل و نقل زمینی و ریلی به ترتیب ۵۴ و ۱۰۰ میلیون تن بار جا به جا می شد، گفت: این دهکده شرق اصفهان در زمینی به مساحت ۷۲۹ هکتار ساخته می شود و فاز اول آن در ۶۲ هکتار در مجاورت ایستگاه راه آهن سیستان احداث می شود که در پیشبرد اقتصاد استان و کشور تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون شرکت طرف قرارداد برای ساخت دهکده لجستیک اصفهان مشخص و فازهای مطالعاتی در حال انجام است و امیدواریم تا با تحویل زمین حداکثر در دو ماه آینده فاز اجرایی این پروژه نیز آغاز شود.

کد خبر: ۲۰۱٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha