۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
بودجه آموزش و پرورش باید ۱۶ درصد بودجه عمومی کشور شود
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

بودجه آموزش و پرورش باید ۱۶ درصد بودجه عمومی کشور شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر ضرورت رشد بودجه آموزش و پرورش، عنوان کرد: بودجه آموزش و پرورش باید ۱۶ درصد بودجه عمومی کشور شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا پاک فطرت با اشاره به نشست با فرهگیان و مسئولان آموزش و پرورش استان فارس، با بیان اینکه معلمان در جامعه ارزش خاصی دارند و باید قدر و منزلت خود را بدانند، گفت: آموزش و پرورش زمانی رو به تباهی می‌رود که بازیچه دست سیاسیون قرار گیرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در سال جاری باید درصد بودجه عمرانی آموزش و پرورش افزایش بیابد، ادامه داد: اگر نابغه ترین فرد هم وزیر آموزش و پرورش شود با این اوضاع نباید شاهد تحول شگرفی در این حوزه بود.

پاک فطرت افزود: آموزش و پرورش نیازهایش بسیار است و ما از اوضاع و احوال و پیچیدگی‌ها و نیازهای آن مطلع هستیم. همه نمایندگان مجلس باید به آموزش و پرورش کمک کنند. بودجه آموزش و پرورش را هرچه قدر بالا ببریم دیگر نیازی به هزینه زندانی و بزهکاری و بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی و آموزشی نداریم.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بودجه آموزش و پرورش ۱۴ درصد بودجه عمومی کشور بوده که همه نمایندگان باید کمک کنند تا این رقم به ۱۶ درصد برسانیم و اگر اینگونه شود کار بسیار بزرگی برای آموزش و پرورش صورت گرفته است.

پاک فطرت اضافه کرد: امیدواریم در کمیسیون تلفیق بودجه نمایندگان، مطالبات به حق معلمان را پیگیری کنند تا شاهد رشد و پیشرفت در این حوزه باشیم.

کد خبر: ۲۰۱٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha