۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
تولید ۲.۵ درصد خرمای جهان در استان بوشهر| سازمان خرمای ایران تاسیس شود
عضو اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

تولید ۲.۵ درصد خرمای جهان در استان بوشهر| سازمان خرمای ایران تاسیس شود

بوشهر- گزدرازی عضو اتاق بازرگانی ایران از تولید ۲.۵ درصد خرمای جهان در استان بوشهر خبر داد و خواستار تاسیس سازمان خرمای کشور شد.

خورشید گزدرازی در حاشیه همایش بین المللی خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با وجود تلاش و پیگیری زیادی که برای صادرات خرما انجام شده، لکن حجم صادرات خرمای کشور و استان بوشهر مطلوب نیست.

وی افزود: افزایش کیفیت خرمای تولیدی و همچنین بهبود کیفیت بسته بندی محصول، گام بزرگی برای رونق صادرات محصول است و مسئولان دولتی باید به کمک تولید کنندگان بیایند.

عضو اتاق بازرگانی ایران از تولید ۲.۵ درصد خرمای جهان در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: از ۷ میلیون تن خرمای تولیدی جهان، ۱۷۵ هزار تن در استان بوشهر تولید و برداشت می‌شود که باید برای بازار مصرف این تولیدات برنامه‌ریزی شود.

گزدرازی تصریح کرد: ایران باید به بازار خرمای جهان‌راه پیدا کند که راهکار مهم در این راستا نیز زنجیره ارزش به ویژه در حوزه فرآوری و صنایع تبدیلی است و اگر از خام‌فروشی به سمت تولید محصولات‌جانبی حرکت کنیم، قطعا نتیجه‌بخش است.

وی اضافه کرد: از شرکت‌های دانش بنیان و فناور انتظار داریم به حوزه خرما ورود کنند و در راستای بهبود کیفیت محصولات جانبی و بازار خارجی، همکاری و همفکری کرده و راهکار عملی ارائه کنند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: کشورهای بنگلادش و اندونزی و آسیای جنوب شرقی با جمعیت بالایی که دارند، می‌توانند تبدیل به بازار هدف خرمای بوشهر شوند و باید با اعزام هیات‌های تجاری و اقتصادی در این‌مسیر ورود کنیم.

گزدرازی بر لزوم تاسیس سازمان خرمای کشور تاکید کرد و اظهار داشت: تاسیس این سازمان می‌تواند در زمان کاشت و داشت و برداشت و سپس بازاریابی و فروش در کنار نخلداران و تولیدکنندگان خرما باشد و بخش بزرگی از مشکلات این قشر را مرتفع کند.

وی افزود: ایجاد مراکز فروش اینترنتی خرما نیز راهکار ارزشمندی است که بخشی از زنجیره فروش را تامین می‌کند.

کد خبر: ۲۰۱٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha