۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
رشد ۵ درصدی تولید میگو در کشور
معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات اعلام کرد

رشد ۵ درصدی تولید میگو در کشور

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات با اشاره به تولید ۶۱ هزار تن میگو در سال ۱۴۰۱ گفت: بر اساس این آمار، میزان تولید میگو رشد پنج درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

به گزارش بازار، معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات به تولید ۶۱ هزار تن میگو در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد وگفت: آمار نشان می‌دهد که میزان تولید میگو از رشد پنج درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

مهدی شکوری همچنین از خودکفایی در تولید لارو میگو به میزان بیش از ۵۰۵ میلیارد قطعه، پیگیری و حمایت از ایجاد دو مرکز تولید مولدین با سلامت بالا و عاری از بیماری در استان هرمزگان خبر داد و افزود: تولید حدود ۹۰هزارتن غذا در کارخانجات داخلی نشان از خودکفایی ۹۸ درصدی در نیاز به خوراک میگو در کشور است.

وی خاطر نشان کرد:پنج مرکز جدید تکثیر میگو در استان‌های هرمزگان و بوشهر افتتاح شده است و برنامه ریزی برای توسعه تولید متراکم میگو و تدوین دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در حال انجام است.

شکوری همچنین از تدوین فاز دوم طرح توسعه ماهیان خاویاری کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح، ۲۰هزار تن گوشت و ۱۴۰ تن خاویار تولید می‌شود و تمرکز این طرح بر صیدگاه‌های ماهیان خاویاری بوده و از پتانسیل‌های استان‌های لرستان و خوزستان محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: برای ایجاد سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سفر استانی هرمزگان اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیار تومان به تصویب رسید و علاوه برآن از محل اعتبارات مربوطه ایجاد ۲ مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سواحل مکران، به تصویب رسید.

کد خبر: ۲۰۱٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha