۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
خام‌فروشی به تولید و اقتصاد ضربه زده است| لزوم قدرتمندتر شدن بخش خصوصی
نایب رئیس مجلس مطرح کرد:

خام‌فروشی به تولید و اقتصاد ضربه زده است| لزوم قدرتمندتر شدن بخش خصوصی

بوشهر- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خام‌فروشی به تولید و اقتصاد ضربه زده است بر لزوم قدرتمندتر شدن بخش خصوصی در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالرضا مصری بعد از ظهر امروز در نشست با فعالان بخش خصوصی در همایش بین المللی خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال تولید و دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده و همه اعم از دولت و مجلس و بخش خصوصی باید کمک کنیم تا شعار سال به صورت عملی محقق شود.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان و فناور می‌توانند در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان کشور بسیار تاثیرگذار ظاهر شوند و در چند ماه اخیر، اقدامات خوبی برای فعال‌تر کردن و عملیاتی کردن این شرکت‌ها در سطح کشور انجام شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی از تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب بوده و بدون تردید، گسترش اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌ های داخلی گره‌گشای مشکلات اقتصاد است.

مصری تصریح کرد: ایران دارای ۷ درصد ذخایر معدنی جهان است و باید از این ظرفیت و سایر موهبت‌های خدادادی نهایت بهره را ببریم و اقتصاد را شکوفا کنیم.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی نهایت تلاش خود را برای حمایت از بخش خصوصی و تولیدکنندگان بومی انجام داده و اگر این روند تداوم یابد، قطعا نتایج ارزشمندی هم در بر دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون ایران اسلامی در حوزه صنایع دفاعی و پزشکی هسته‌ای و بسیاری از حوزه‌های فناوری و علمی دارای جایگاه ویژه‌ای در جهان است ولی در برخی موارد از جمله تامین مرغ و تخم‌مرغ و خودرو عقب گرفته‌ایم.

مصری یادآور شد: اگر بخش خصوصی قدرتمند داشته باشیم بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های کشور رفع می‌شود و انتظار دارم به صورت‌عملی و عینی از بخش خصوصی حمایت شود و از حالت شعار خارج شود.

وی خواستار پرهیز از صادرات مواد اولیه و خام شد و افزود: خام‌فروشی تولیدات اولیه به ضرر اقتصاد و تولید است و همین مواد مدتی بعد چند برابر گران‌تر تحت عنوان کالای جدید وارد کشور می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید فناوری را خودمان انجام دهیم و با تولید محصولات جدید، از خام‌فروشی پرهیز کنیم تا اشتغال و معیشت مردم بهبود یابد.

لزوم تلاش برای بازاریابی خرما در بازارهای خارجی

مصری خواستار تلاش برای بازاریابی خرمای کشور شد و اضافه کرد: خرمای مرغوب و با کیفیت با بسته بندی شیک و صادراتی، قطعا با استقبال بازار خارجی مواجه می‌شود و نباید در این‌مسیر کم‌کاری کنیم.

وی افزود: بوشهر یک استان دارای ظرفیت و پتانسیل قوی در چندین‌حوزه است که باید با حمایت قوی‌تر، حوزه گردشگری و کشاورزی و صنعت بویژه صنایع پایین دستی را تقویت کنیم.

مصری گفت: برپایی نمایشگاه و همایش بین المللی خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر، اقدام ارزشمندی است و استقبال سایر استان‌ها نیز نشانه رشد و پیشرفت است و باید این همایش‌های کاربردی تداوم یابد.

وی اضافه کرد: ایران یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن خرما تولید می‌کند که سهم‌صادرات این محصول باید افرایش یابد.

مصری تصریح کرد: از فعالان بخش خصوصی می‌خواهم با همفکری و تلاش بیشتر، زمینه افرایش صادرات خرما را فراهم کنند.

وی افزود: در یکسال اخیر حدود ۳۷۰ میلیون دلار صادرات خرما از کشور بوده که باید حجم و ارزش صادرات خرما بالاتر رود.

کد خبر: ۲۰۱٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha