۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
وجود ۳ هزار بنای ناپایدار در آذربایجان شرقی
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد؛

وجود ۳ هزار بنای ناپایدار در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه بیش از ۵ درصد بناهای ناپایدار کشور در آذربایجان شرقی است، از وجود ۳ هزار بنای ناپایدار در این استان خبر داد.

به گزارش بازار، محمد آئینی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان آذربایجان شرقی شهرداری‌ها را شرکای اصلی و راهبردی این شرکت دانست و اظهار کرد: گزارش شهرداری تبریز درخصوص رشد قابل توجه نوسازی بافت فرسوده مایه خرسندی است.

وی با اعلام اینکه بیش از ۵ درصد بناهای ناپایدار کشور در آذربایجان شرقی است، افزود: براساس آمار مرکز آمار ایران، ۱۳۰ هزار بنای ناپایدار در بافت‌های فرسوده، مناطق حاشیه‌نشین و بافت تاریخی این استان وجود دارد که اگر این بناها نوسازی شوند به اندازه ۳ برابر ظرفیت تولید واحد مسکونی دارند که نیاز استان به مسکن را تامین می‌کند.

وی با اشاره به تمهیدات وزارت راه و شهرسازی در این خصوص، گفت: با توجه به توان مالی ساکنان این مناطق و عدم تمایل پیمانکاران برای سرمایه‌گذاری، وزارت راه و شهرسازی به شهرداری‌ها اجازه داده است که مشوق‌هایی را برای نوسازی بافت‌های فرسوده به شهروندان ارائه کنند.

آیینی با اشاره به اینکه نوسازی این بافت‌ها در ۸ سال قبل از دولت سیزدهم به حداقل رسیده بود، افزود: باید تلاش کنیم تا دوباره این بحث را رونق داده و سالانه بتوانیم ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار واحد را در این بافت‌ها نوسازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بسته تشویقی شورای عالی شهرسازی درخصوص نوسازی بافت‌های فرسوده، حق مردم است و باید اجرایی شود، از شهرداری تبریز خواست مشوق‌های بیشتری را در اختیار شهروندان قرار دهد.

کد خبر: ۲۰۱٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha