۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
هنگام معامله خودرو، سابقه تصادفات و خسارت‌های دریافتی از بیمه‌ها شفاف می‌شود

هنگام معامله خودرو، سابقه تصادفات و خسارت‌های دریافتی از بیمه‌ها شفاف می‌شود

بیمه مرکزی تا هفته آینده سابقه تصادفات خودرو و خسارت‌های دریافتی از شرکت‌های بیمه را در اختیار سامانه تجمیع سوابق خودرو قرار می‌دهد.

به گزارش بازار، صادق کیان مدیر توسعه و نوآوری مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی گفت: در حال حاضر وقتی افراد می‌خواهند خودرو خریداری کنند، نمی‌دانند که این خودرو چه تصادف‌هایی داشته است و یا چه میزان از بیمه‌ها خسارت دریافت کرده است. به همین دلیل امکان متضرر شدن خریدار و کلاهبرداری‌های متعدد وجود دارد. به منظور شفاف شدن این اطلاعات طبق بند س تبصره ۱۰ قانون بودجه ۱۴۰۱ شرکت‌های بیمه موظف هستند، در راه اندازی سامانه تجمیع سوابق خودرو، با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری داشته باشند.

کیان در مورد اطلاعات ارائه شده در این سامانه توسط بیمه مرکزی بیان کرد: در مرحله اول راه اندازی این سامانه بیمه مرکزی قرار است به عنوان تنظیم گر شرکت‌های بیمه، سرویس استعلام اصالت بیمه نامه و همچنین سرویس استعلام سابقه تصادفات و خسارت‌های دریافتی از بیمه‌ها را در اختیار این سامانه قرار دهد. بیمه مرکزی تا هفته آینده این اطلاعات را در اختیار معاونت علمی ریاست جمهوری قرار می‌دهد و این اطلاعات تا پایان سال در اختیار سایت‌های خرید و فروش خودرو قرار می‌گیرد.

وی در مورد نحوه دسترسی به این اطلاعات گفت: شفاف شدن این اطلاعات از بروز بسیاری از کلاهبرداری‌ها هنگام معامله خودرو جلوگیری می‌کند، اما طبق قانون این اطلاعات فقط با رضایت مالک در اختیار خریدار خودرو قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۰۱٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha