ایران جزو تولیدکنندگان برتر ماشین آلات صنعت چرم

ایران جزو تولیدکنندگان برتر ماشین آلات صنعت چرم

در سال های گذشته همه ماشین آلات صنعت چرم وارد می شد اما امروزه علاوه بر تولید قطعات اساسی، در تولید ماشین آلات صنعت چرم هم خودکفا شده ایم.

به گزارش بازار، بهنام باقرپور با اشاره به پیشرفت فعالان ماشین آلات صنعت چرم، گفت: در سال های اخیر تولیدکنندگان تجهیزات و ماشین آلات صنعت چرم توانستند میزان وابستگی شان را به ماشین آلات وارداتی این بخش کم کنند. همچنین امروزه قطعه سازان توانستند همه قطعات ماشین آلات ساخت داخل را بومی کنند و هیچگونه وابستگی به واردات قطعات وجود ندارد.

وی افزود: تا سال ۸۶ اکثر شرکت های ایرانی تحت لیسانس شرکت های اروپایی تولید می کردند اما همزمان با تحریم ها، همه قطعات را خودمان تولید کردیم و از سایر کشورها مستقل شدیم.

باقرپور که از تولیدکنندگان ماشین آلات صنعت چرم است با اشاره به صادرات تولیدات ایرانی به کشورهای مختلف، گفت: حدود ۳۰ سال است که سابقه ی ساخت انواع ماشین آلات و متعلقات مربوط به صنعت چرم را داریم. در این سال ها بیش از ۹۰۰ دستگاه تولید کردیم و توانستیم نزدیک به ۸۰ دستگاه را به کشورهای مختلف صادر کنیم. به واسطه ی صادرات ماشین آلات به کشورهای مختلف، درآمد حاصل از صادراتمان سالانه حدود ۹۰ هزار دلار است.

وی ادامه داد: هم اکنون کشورهای مختلفی مشتری ماشین آلات صنعت چرم ایرانی هستند. در این سال ها ۸ دستگاه به کشور افغانستان، ۳ دستگاه را به ترکیه، قزاقستان و ترکمنستان صادر کردیم و در سال گذشته هم کشور آفریقا مشتری ۲ دستگاهمان بود. در سال جاری هم یک دستگاه به کشور ایتالیا صادر شده است که این صادرات میزان رضایت مشتری را نشان می دهد.

کد خبر: ۲۰۱٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha