۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
رنو با کاهش فروش در سال ۲۰۲۲ همراه شد| برنامه افزایش سهم بازار استلانتیس برای سال جدید
بازار از خودروسازان فرانسوی گزارش می دهد

رنو با کاهش فروش در سال ۲۰۲۲ همراه شد| برنامه افزایش سهم بازار استلانتیس برای سال جدید

شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ با کاهش فروش ۵.۹ درصدی که معادل ۲ میلیون و ۵۱ هزار و ۱۷۴ دستگاه هست، مواجه شده است.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ با کاهش فروش ۵.۹ درصدی که معادل ۲ میلیون و ۵۱ هزار و ۱۷۴ دستگاه است، مواجه شده، این مورد منجر به رکورد چهار ساله در این خودروسازی شده است. کاهش تولیدی که به دلیل چالش های اصلی زنجیره تامین ایجاد شده است.

هر چند مقامات رنو اعلام کردند که در ماه جاری دفاتر سفارشات این خودروساز موفق به ثبت رکورد ۳.۵ درصدی شدند اما شرکت خودروسازی رنو همزمان با این موضوع اعلام کرد که داچیا افزایش ۶.۸ درصدی فروش در ماه جاری برای جبران کسری موجود داشته است.

این خودروساز فرانسوی مدعی است که همه گیری کرونا منجر به کاهش تراشه های جهانی شده و همین مورد در روند تولید اختلال ایجاد کرده؛ چرا که رنو همواره روی خودروها با حاشیه سود بالاتر به ویژه محصولات الکتریکی سرمایه گذاری کرده است.

به تازگی منتشر شد که براساس آن رنو سومین فروشنده خودروهای الکتریکی بعد از تسلا و تویوتا در بازار اروپا است

روز گذشته آماری منتشر شد که براساس آن رنو سومین فروشنده خودروهای الکتریکی بعد از تسلا و تویوتا در بازار اروپا است. این شرکت خودروساز فرانسوی مدعی شده که سبد محصول در سال ۲۰۲۳ توسعه خواهد یافت و از ماه جاری توسعه آن آغاز شده است. امانوئل النواکیل مدیر فروش برند رنو آلپاین اعلام کرده است: این برند قصد دارد رشد فروش قوی برای عرضه محصولات پریمیوم آ۱۱۰ در سال جاری داشته باشد.

امانوئل النواکیل به تازگی اعلام کرد: «ما قصد داریم تولید را حدود ۲۰ درصد افزایش دهیم. این برند که فروش آن در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۳ درصد افزایش یافت، در سال های آینده محصولات جدیدی تولید خواهد کرد. یکی از محصولات ویژه این برند برای سال ۲۰۲۴ خودرو سایز کوچک شهری است، بعد از این محصول از یک اس یو وی سایز کوچک رونمایی خواهیم کرد.»

رنو با کاهش فروش در سال ۲۰۲۲ همراه شد| برنامه افزایش سهم بازار استلانتیس برای سال جدید

در پایان سال میلادی گذشته شرکت خودروسازی رنو خبر از تعمیق روابط با جیلی داد، به موازات این مساله مدیران این خودروسازی در یک بازنگری فعالیت پنج حوزه را از بدنه تولید تفکیک کردند. از سویی مدیران این برند امیدوار هستند با مذاکره برای اتحاد، روابط آن ها با نیسان بهبود یابد؛ چرا که ژاپنی ها در تولید خودروهای الکتریکی می توانند به آن ها کمک کنند.

برنامه استلانتیس برای سال ۲۰۲۵

گروه خودروسازی استلانتیس امروز اعلام کرد که با شرکت ترافاما فنلاند قرار دادی برای تامین سولفات نیکل منعقد کرده است. براساس این قرار داد شرکت ترافاما مکلف به تامین سولفات نیکل به مدت ۵ سال برای چهارمین خودروساز بزرگ دنیا شده است، این قرار داد از ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ اجرایی خواهد شد.

کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس در بیانه مطبوعاتی، گفت: «این توافق بخشی از منبع اصلی مواد اولیه ما را تامین می کند، بسته به تکنولوژی باتری خودروهای الکتریکی امکان توسعه آن نیز وجود دارد.»

این خودروساز بزرگ برنامه دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۵۰ درصد خودروهای سواری اروپا و ۵۰ درصد از خودروهای سنگین آمریکا را به صورت الکتریکی تامین کند

استلانتیس چهارمین خودروساز بزرگ دنیا از نظر فروش است، این گروه خودروسازی متشکل از برندهای پژو، فیات، کرایسلر و جیپ است. این خودروساز بزرگ برنامه دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۵۰ درصد خودروهای سواری اروپا و ۵۰ درصد از خودروهای سنگین آمریکا را به صورت الکتریکی تامین کند.

رنو با کاهش فروش در سال ۲۰۲۲ همراه شد| برنامه افزایش سهم بازار استلانتیس برای سال جدید

باتوجه به افزایش حجم رقابت خودروسازان برای توسعه منابع لیتیوم یا نیکل جهت تامین نیاز خود برای تولید محصولات الکتریکی، بیشتر خودروسازان به ویژه چینی ها به دنبال اکتشاف و استخراج معادن لیتیوم و نیکل هستند. گروه خودروسازی استلانتیس نیز هفته گذشته با یک معدن در استرالیا قراردادی جهت تامین سولفیت منگنز منعقد کرده است. این ماده اولیه می تواند در دست یابی این خودروساز به باتری ارزان قیمت کمک بسزایی کند. این سولفیت می تواند در افزایش تیراژ باتری استلانتیس کمک شایانی کند.

قابل ذکر است که گروه خودروسازی استلانتیس به برندهای زیر مجموعه خود هشدارهای در خصوص چابکی و افزایش فروش اعلام کرده است. تاوارس در بیانیه ای به برندهای زیرمجموعه این گروه گفت: اگر تا سال ۲۰۲۴ افزایش فروش و توسعه بازار همراه با سوددهی برای شرکت های زیرمجموعه ایجاد نشود، برندهای ضعیف از گروه حذف و خط تولید آن ها به سایر محصولات اختصاص خواهد یافت.

شایان ذکر است شرکت خودروسازی استلانتیس یک مجموعه چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در آمستردام هلند مستقر است و در ژانویه ۲۰۲۱ از ادغام دو گروه پی‌ اس‌ ای و فیات‌ کرایسلر متولد شد. این شرکت از ۱۶ برند تشکیل شده که عبارت‌ اند از: آبارت، آلفارومئو، سیتروئن، داج، دی‌ اس، فیات، فیات پروفشنال، جیپ، کرایسلر، لانچیا، مازراتی، اوپل، رم، پژو و واکسول. به‌ علاوه موپار هم بخشی از استلانتیس است.

در ماه مه ۲۰۲۱ میلادی شرکت استلانتیس ششمین شرکت برتر خودروساز در جهان بوده‌ است و پس از گروه فولکس‌ واگن، تویوتا، اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی، جنرال موتورز و گروه هیوندای موتور در رتبه ششم جای گرفته است. کارخانه‌ های استلانتیس در ۳۰ کشور جهان مشغول به تولید خودرو هستند.

کد خبر: ۲۰۱٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha