۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
لزوم تامین سرمایه در گردش فعالان خرما| بخش خصوصی در کشور قوی نیست
عضو کمیسیون تلفیق در گفت‌وگو با بازار؛

لزوم تامین سرمایه در گردش فعالان خرما| بخش خصوصی در کشور قوی نیست

بوشهر- رضایی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تامین سرمایه در گردش فعالان خرما گفت: بخش خصوصی اکنون در کشور قوی نیست.

ابراهیم رضایی در حاشیه برپایی میز خرما در اتاق بازرگانی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کشاورزان و نخلداران از اقشار زحمت‌کش جامعه هستند که همواره با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده و باید برای حل معضلات این عزیزان اهتمام ورزیم.

وی افزود: در یکسال اخیر، دولت و مجلس و اتاق بازرگانی در راستای حمایت از تولیدکنندگان خرما، تلاش و رایزنی بسیار خوبی داشتند که در بازاریابی خرما موثر بوده، لکن برای بهبود وضعیت معیشتی نخلداران باید تلاش بیشتری شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در بررسی بودجه تلاش می‌کنیم، کشاورزان و تولیدکنندگان به طور ویژه دیده شوند تا مشکلات آنها کمتر شود.

رضایی با بیان اینکه اگر بخش خصوصی قدرتمند شود قطعا اقتصاد کشور رشد می‌کند تصریح کرد: بخش خصوصی اکنون قوی نیست و نیازمند حمایت بیشتری است.

وی اضافه کرد: در زمینه خرما، بخش خصوصی باید برند سازی کند و زنجیره کامل از تولید تا بسته بندی و فروش و صادرات را انجام دهد که تاکنون در این زمینه کار خاصی انجام نشده است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید ۱۷۰ هزار تن خرما در استان، نشانه توان بالای تولیدکنندگان استان است و باید صنایع تبدیلی و بسته بندی کشاورزی توسعه یابد تا تولیدکنندگان به اهداف خود برسند.

وی خواستار تامین سرمایه در گردش فعالان خرما شد و اظهار داشت: فعالان صنایع بسته بندی و تبدیلی خرما، نیازمند تامین نقدینگی هستند و از بانک‌ها و حوزه اقتصادی و صنعتی انتظار همکاری بیشتری است.

کد خبر: ۲۰۰٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha