۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
لزوم برندسازی برای خرمای کشور| رئیس اتاق بازرگانی لبنان خرمای ایران را نمی‌شناسد
رایزن بازرگانی ایران در لبنان:

لزوم برندسازی برای خرمای کشور| رئیس اتاق بازرگانی لبنان خرمای ایران را نمی‌شناسد

بوشهر- رایزن بازرگانی ایران در لبنان با تاکید بر لزوم برندسازی خرمای ایران گفت: رئیس اتاق بازرگانی لبنان، اطلاع ندارد که ایران صادرکننده خرماست.

به گزارش خبرنگار بازار، ابراهیم محمد رضازاده پیش از ظهر امروز در آیین برپایی میز خرما در اتاق بازرگانی بوشهر اظهار داشت: لبنان از کشورهای مهم عربی است که بازار مناسبی برای کالاهای ایرانی دارد ولی بدلیل عدم برندسازی و عدم تبلیغات مناسب، نتوانسته‌ایم صادرات بالایی داشته باشیم.

وی افزود: در حالیکه در سنوات قبل میزان صادرات ایران به لبنان به ۹۵ میلیون دلار نیز رسیده بود، سال گذشته، میزان صادرات ایران به این کشور به ۳۰ میلیون دلار کاهش یافت.

رایزن بازرگانی ایران در لبنان به وضعیت بازار خرمای لبنان و لزوم ورود قوی‌تر ایران به این بازار اشاره و خاطر نشان کرد: در لبنان بیشتر خرمای خشک و بدون هسته مصرف دارد و البته بیشترین مصرف خرما در لبنان خرمای پیارم است که از عربستان وارد می‌شود.

رضازاده تصریح کرد: اگر خرمای خشک بدون هسته با بسته بندی شیک بتوانیم تولید و عرضه کنیم، قطعا در لبنان بازار خوبی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مصرف بازار خرما در ماه رمضان در کشور لبنان نیز بسیار مهم است که باید در این بازار ورود کنیم.

رضازاده با بیان اینکه برندسازی خرما برای لبنان بسیار تاثیر گذار است گفت: در جلسه‌ای که با مسئولان لبنان برای بازار خرما داشتم، رئیس اتاق بازرگانی لبنان اطلاع ندارد که ما خرما صادر می‌کنیم و این فاجعه است.

وی تاکید کرد: باید دولتی ها در تبلیغات برای بازاریابی خرما کمک کنند و این نیازمند هزینه است.

رضازاده با بیان اینکه باید جرم‌انگاری صادرات حذف شود گفت: صادرکننده وقتی بازار خارجی پیدا می‌کند بلافاصله بدلایلی صادرات ممنوع می‌شود و باید جرم‌انگاری صادرات حذف شود تا صادرکننده و تولیدکننده متضرر نشوند.

وی بر لزوم کاهش تعرفه صادراتی خرما تاکید کرد و اظهار داشت: با تعرفه کنونی، صادرکننده ترجیح می‌دهد بجای صادرات، در داخل بازار پیدا کند.

رایزن بازرگانی ایران در لبنان با بیان اینکه برگشت ارز صادراتی مساله مهمی است خاطر نشان کرد: لبنان صادر کننده موز است و در قبال واردات خرما، می‌توانیم موز وارد کنیم.

کد خبر: ۲۰۰٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha