۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
نوسازی خودروها در اولویت است
شهردار تهران:

نوسازی خودروها در اولویت است

زاکانی، شهردار تهران گفت: نوسازی، برقی کردن و گازسوز کردن خودروها در اولویت قرار دارد و قرار شد تا سال آینده اجرایی شود.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی شهردار تهران روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال ایرنا با اشاره به ساماندهی وضعیت تاکسیرانی گفت: مشکلاتی در حوزه فرسودگی و کمبود وجود دارد که این هفته بالغ بر ۱۲ ساعت با مجموعه ایران‌خودرو، سایپا و مپنا جلسه داشتیم که جلسات خوبی بود.

شهردار تهران از این جلسات و طرح‌های مطلع شده به عنوان افتخارآمیز یاد کرد و افزود: بنا شد نوسازی خودروها را با اولویت قطعی، ناظر به حوزه داخلی قرار دهیم و گروه کار تشکیل شد. بنا شد تا ۲۲ بهمن، پیشنهادات ناظر بر حوزه تاکسیرانی، ون و اتوبوسرانی را داشته باشیم.

زاکانی اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه روز هوای پاک هم قرار داریم، هم نوسازی، هم گازسوز کردن و هم برقی کردن سیستم حمل و نقل عمومی را در سال آینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۸ هزار ون و تاکسی داریم که ۱۰۰ درصد ون‌ها و بیش از ۶۰ درصد در تاکسی‌ها فرسوده هستند. اتوبوس‌ها هم با ضریب بالایی دچار فرسودگی هستند که امیدواریم نوسازی و بازسازی حمل و نقل عمومی به ظهور و بروز برسد.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگر ایرنا درباره تخصیص تسهیلات به رانندگان به منظور نوسازی خودروها گفت: در حال بازبینی هستیم و با وزارت صمت، اقتصاد و بانک‌ها و همچنین مجموعه‌هایی که حاضر به همکاری هستند درحال رایزنی هستیم تا تسهیلات خوبی پرداخت شود.

کد خبر: ۲۰۰٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha