۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
رشد اعتبارات استانی در لایحه بودجه| ۱۵۰ شاخص برای نحوه توزیع و تخصیص اعتبارات استان ها
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ اعلام کرد

رشد اعتبارات استانی در لایحه بودجه| ۱۵۰ شاخص برای نحوه توزیع و تخصیص اعتبارات استان ها

حسینی، رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه۱۴۰۲ گفت: بررسی کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق به اتمام رسیده و درباره کلیات در پایان جلسه عصر رای گیری می شود.

به گزارش بازار، سید شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در نشست امروز(سه شنبه، ۲۷ دی ماه) این کمیسیون ضمن تشکر از افرادی که ۱۰جلسه فشرده همراهی کردند تا بررسی کلیات به اتمام برسد، گفت: از آقای میرکاظمی که با صرف وقت کم نظیر در تمامی جلسات حضور یافتند و همچنین سایر همکاران ایشان و نمایندگانی که از موضوع پشتیبانی کردن تشکر می کنیم. از نمایندگان دیوان محاسبات، مرکز پژوهش ها و همچنین از صداوسیما که جلسات کمیسیون را پوشش دادند نیز سپاسگزاریم.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در نشست های کمیسیون توانستیم تمام زوایا را مطابق ماده ۵ آیین نامه کمیسیون بررسی و اکنون آماده شده ایم تا جلسه عصر امروز را به رسیدگی بیشتری درباره این لایحه اختصاص دهیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز کمیسیون به صورت ۴ ساعت بی وقفه که به پرسش و پاسخ درباره اعتبارات استانی اختصاص یافته بود، عنوان کرد: در مجموع اعتبارات عمرانی استانی از ۷۱ همت حدود به ۸۵ همت افزایش یافت که رشد داشته است.

حسینی ادامه داد: همه پشتیبانی از عمران و توسعه سرمایه گذاری استان ها به اعتبارات استانی در لایحه محدود نشده و دولت پیشنهاداتی را در حوزه تسهیلات آورده است که امیدواریم اگر کلیات تصویب شد در رسیدگی به جزئیات و در شور دوم بیشتر به این موضوع ورود کنیم.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه اضافه کرد: در هر حال، مجلس ۳۵ همت از قانون مربوط به توسعه متوازن، ۲۷ همت از اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای استانی، ۲۱ همت از ۳ درصد نفت و گاز و ۲ همت از ۰.۲۷ درصد ارزش افزوده را برای این منظور پیش بینی کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نزدیک به ۱۵۰ شاخص برای نحوه توزیع و تخصیص اعتبارات در سطح استان ها به کار گرفته می شود، اظهار داشت: اتفاقا نمایندگان کمیسیون تلفیق در این خصوص با آقای میرکاظمی صحبت کردند که مورد استقبال قرار گرفت و قرار شد در شور دوم تدبیر بیشتری در این خصوص داشته باشیم و به صورت دقیق تری موضوع را بررسی کنیم.

حسینی در ادامه با اشاره به پیشنهادی مبنی بر تبدیل ۳۶۰ پروژه ملی به پروژه استانی ابراز داشت: در مجموع، بررسی های میدانی حکایت از این دارد که وقتی پروژه ای از ملی به استانی تبدیل می شود در عمل از آن پشتیبانی نمی شود چرا که تخصیص استان ها از تخصیص ملی پایین تر بوده و این یک نقص است و باید به این مسأله پرداخته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در ادامه خطاب به میرکاظمی تأکید کرد: باید نسبت به توزیع شهرستانی تدبیر بیشتری داشته باشید. واقعیت امر این دغدغه است که اعتبارات ملی و استانی باید توازن یابند، بین استان ها توازن ایجاد شود و به همین ترتیب توازن و تعادلی میان شهرستان ها و استان ها نیز ایجاد شود. از آنجایی که اشراف مسئولان در سطح مرکز نسبت به اطراف کمتر است، این ضعف ها وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به نکته دیگری درباره سال گذشته و سال جاری و اعتباراتی که قرار بود با نظر نمایندگان مجلس توزیع شود، بیان داشت: این موضوع هم نیاز به توجه دارد؛ همانطور که دیدیم ایراد بلاوجهی از دستگاه های نظارتی گرفته شده که آن را نیز بررسی می کنیم تا اینگونه فشار نیاورند، گاهی مدیری یا کارشناسی جایی نشسته و نظارتی می کند اما کار او نباید باعث تضعیف دستگاه های کشور شود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور، در پایان با بیان اینکه بر اساس ماده ۲ کمیسیون تلفیق عصر امروز میزبان نمایندگان دولت خواهیم بود که آقای میرکاظمی آنها را مشخص می کند، خاطرنشان کرد: این جلسه رسیدگی برای آن است تا با دقت بیشتری موضوع را دنبال کنیم و دستگاه هایی اعم از دیوان محاسبات، مرکز پژوهش ها و اتاق ها مطابق ماده ۶ امکان صحبت دارند و اتاق های سه گانه نیز در مجموع ۱۵ دقیقه وقت صحبت دارند. از سوی دیگر ۴ نفر نماینده موافق و ۴ نفر نماینده مخالف نیز هر کدام ۱۰ دقیقه امکان صحبت دارند که می توانند بخشی از زمان خود را به سایر همکاران بدهند.

کد خبر: ۲۰۰٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha