۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
 متروی غرب تهران تاپایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

متروی غرب تهران تاپایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد

تهران- حق وردی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت با بودجه ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی قطار غرب تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسین حق وردی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برای توسعه حمل و نقل ریلی و روند مطالعات، توسعه و اجرای متروی غرب استان تهران ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون اختصاص یافته است، بیان داشت: در مرحله نخست طی سال آینده یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسیرهای در غرب تهران جزء مسیرهای این خط ریلی هستند، افزود: دستور ساخت این خط ریلی در یکی از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به غرب تهران صادر و باعث ایجاد شرکت سهامی متروی غرب تهران شده است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه بلافاصله پس از این دستور شرکت سهامی متروی غرب تهران متشکل از شهرداری های غرب استان تهران و شرکت عمران شهر جدید اندیشه تشکیل شد، گفت: با همکاری های شهرداری ها و شوراهای شهر، استانداری و فرمانداری ها اساسنامه تعیین و توسط شهرداری ها به شوراها فرستاده شد.

برای توسعه حمل و نقل ریلی و روند مطالعات، توسعه و اجرای متروی غرب استان تهران ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون اختصاص یافته است

حق وردی با بیان اینکه در بررسی بودجه سالانه سال گذشته کشور که هنوز شرکت متروی غرب استان تهران تشکیل نشده بود لذا بودجه ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیونی تحت عاملیت شهرداری تهران قرار داده شد، افزود: مطالعات متروی غرب استان تهران توسط مشاور تا پایان سال صورت می پذیرد و عملیات ساخت پروژه از سال آینده آغاز می شود.

وی افزود: در بخشنامه دستور رییس جمهور برای تشکیل شرکت و ساخت متروی غرب آمده که هزینه های مورد نیاز با کمک سرمایه گذاری بخش خصوصی و منابع درآمدی شهرداری ها و در ادامه دولت در تخصیص بودجه های سنواتی و تعاونی ها مساعدت های لازم را خواهد داشت.

به گفته این نماینده مجلس یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه مذکور از اعتبارات عمرانی شهرداری ها اختصاص می یابد و در سال آینده عملیات ساخت مترو، آغاز خواهد شد تا بتوانیم تا پایان دولت سیزدهم شاهد افتتاح آن باشیم.

کد خبر: ۲۰۰٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha