۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
جک پالت ۳ تن + خرید و استعلام قیمت جک پالت

جک پالت ۳ تن + خرید و استعلام قیمت جک پالت

جک پالت ۳ تن یکی از دستگاه‌های بشدت کاربردی‌ست که به وفور در محیط‌های صنعتی به چشم می‌خورد.

به گزارش بازار، جک پالت ۳ تن یکی از دستگاه‌های بشدت کاربردی‌ست که به وفور در محیط‌های صنعتی به چشم می‌خورد. معمولا از این دستگاه به منظور جابجایی محموله‌هایی با سایزهای مختلف استفاده می‌شود. این ابزارها بخصوص برای بیزینس‌ها و کسب‌وکارهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند و محبوبیت خاصی برای استفاده در انبارها دارند. دلیل این محبوبیت آن‌ عموما به قیمت‌های اقتصادی‌تر در مقایسه با فورک‌ لیفت‌ها و لیفتراک‌ها باز می‌گردد. بخصوص که این دستگاه‌ها نیازی به گواهینامه یا تکنسین‌های خاصی هم ندارند.

امروز در این مقاله قصد داریم با ویژگی‌های جک پالت ۳ تنی اپال ماشین خاورمیانه آشنا شویم و راه‌های کار کردن با جک پالت‌ها را بیاموزیم. در ادامه‌ی مقاله نگاه خود را از ما دریغ نکنید.

جک پالت ۳ تن چیست؟

پیش از آن که برویم سراغ تعریف ویژگی‌های جک پالت ۳ تن، ابتدا باید به این مسئله که اصلا جک پالت چیست،‌ بپردازیم. جک پالت یا پالت جک به شکل ساده‌ای از فورک‌لیفت گفته می‌شود که از آن برای جابجایی محموله‌های یک انبار، فروشگاه یا کارخانه استفاده می‌شود. جک پالت‌ها یک ابزار بشدت کاربردی در انبارها هستند و بشدت برای جابجایی محموله‌های کوچک در فواصل کوتاه، توصیه می‌شوند.

ممکن است گاهی در بازار به جای لغت جک پالت ۳ تن، با لغت‌های دیگری مانند پالت تراک، لیفت مجهز به جک دستی و حتی پالت موور برخورد کنیم. این دستگاه طراحی ساده‌ای دارد و از یک پمپ هیدرولیک و دو فورک به منظور بلند کردن و جابجایی پالت‌ها استفاده می‌کند. جک پالت‌ها انواع مختلفی دارند و با وزن‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. معمولا جک پالت‌های دستی نیازی به نیروی الکتریسیته برای جابجایی محموله ندارند و می‌توان با کمک نیروی دست آن‌ها را جابجا کرد. البته در بازار می‌توان انواع الکتریکی این محصولات را هم پیدا کرد. نوع برقی این دستگاه‌ها شامل باتری‌های الکتریکی می‌شوند و نیاز است قبل استفاده از آن، باتریشان را شارژ کنید.

اگر صاحب یک انبار یا واحد فروشگاهی هستید، یا صنعتی را اداره می‌کنید که در آن نیاز به جابجایی محموله‌های ۳ تنی یا کم‌تر را دارید، جک پالت ۳ تن می‌تواند حسابی برایتان مفید واقع شود. جک پالت‌ها یک ابزار بشدت کلیدی برای بلند کردن محموله، انتقال محموله به نواحی دیگر و حتی ذخیره‌ی محموله به شمار می‌روند. در ادامه بیشتر با انواع و کاربردهای این محصول آشنا خواهیم شد.

انواع جک پالت و تعریف آن‌ها

همان‌طور که در بخش قبل به آن اشاره کردیم،‌ جک پالت ۳ تن را می‌توان به عنوان جک پالت برقی و جک پالت دستی در بازار پیدا کرد. هر دو مدل یک مهره‌ی کاملا حیاتی در انبارها و فروشگاه‌ها هستند و برای بلند کردن، پایین قراردادن و جابجایی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیایید بیشتر با انواع جک پالت آشنا شویم:

  • جک پالت دستی ۳ تن: این دسته از جک پالت‌ها با قدرت انسان کار می‌کنند. طراحی این دستگاه به شکلی‌ست که به تکنسین اجازه می‌دهد به طور دستی محموله را از زمین بردارد یا بر روی زمین بگذارد. این گروه از دستگاه‌ها مجهز به باتری نیستند و با قدرت موتور فعالیت نمی‌کنند. البته با توجه به این‌که از نیروی فیزیکی انسان برای جابجایی بارها استفاده می‌شود، بدیهی‌ست که زحمت کار در مقایسه با جک پالت‌های موتوری بیشتر است. البته این نوع از جک پالت‌ها مزایای متعددی را نیز به همراه دارند (بخصوص برای انبارهای کوچک‌تر). این جک پالت‌ها هیچ انرژی‌ای مصرف نمی‌کنند، بنابراین کم‌ترین هزینه را در پی دارند. علاوه بر این، این دسته از جک پالت‌ها ارزان‌تر هستند و احتمال خرابی آن‌ها بسیار پایین‌تر است. می‌توان جک پالت دستی را یکی از بهترین انتخاب‌های اقتصادی برای صاحبان صنایع و انبارها دانست؛ چرا که شما برای جابجایی و استفاده از آن‌ها نیاز به گواهینامه ندارید.
  • جک پالت برقی ۳ تن: این دسته از جک‌ پالت‌ها نیازمند راننده‌ای هستند که گواهینامه‌ی استفاده از آن‌ها را داشته باشد. فورک‌لیفت‌ها و پالت‌تراک‌های الکتریکی می‌بایست با تکنسینی‌ اداره شوند که در زمینه‌ی رانندگی با این دستگاه‌ها دوره دیده است. بنابراین این دستگاه‌ها به هر بیزینس و انباری توصیه نمی‌شوند. معمولا بیزینس‌های بزرگ با محموله‌های بالاتر، می‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

از کدام نوع جک پالت استفاده کنم؟

جک پالت ۳ تن باید مطابق با نیاز شما خریداری شود. معمولا بیزینس‌های کوچک،‌ پروژه‌های ساخت و ساز، انبارهای صنعتی و معمولی (حتی انبارهای فروشگاه‌های شهری) بیشترین استفاده را از جک پالت‌ دستی ۳ تن می‌برند.

بیزینس‌های بزرگ‌تر اغلب به سراغ جک پالت ۳ تن الکتریکی می‌روند. دلیل آن هم این است که این دستگاه‌ها نیاز صنایع و کسب‌وکارها را به نیروهای کار کم‌تر می‌کنند (این مورد برای صنایع بزرگ و گسترده، بازده اقتصادی بیشتری در دراز مدت دارد). بنابراین بهتر است مطابق با صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید یا کسب‌وکاری که آن را اداره می‌کنید، جک پالت مدنظر را خریداری کنید.

  • نکته‌ی طلایی: بهتر است قبل از انتخاب نوع جک پالت دستی ۳ تن مدنظر،‌ با کارشناسان حاذق در این زمینه مشورت کنید. انتخاب جک پالت باید مطابق با نوع استفاده‌ی شما، محل استفاده از جک پالت و نوع صنعتی که با آن سروکار دارید،‌ باشد. می‌توانید جهت اطلاع بیشتر، با تیم پشتیبانی مجموعه‌ی ما در تماس باشید.

جک پالت‌ها از چه بخش‌هایی تشکیل شده‌اند؟

قبل از این‌که برویم به سراغ نحوه‌ استفاده از جک پالت ۳ تن، بیایید نگاهی به آناتومی یک جک پالت بیندازیم. در تصویر زیر می‌توانید تعدادی از بخش‌های مهم جک پالت را مشخص کنید. شناخت این بخش‌ها به شما کمک می‌کند تا بهتر با روش‌های حرکت دادن جک پالت آشنا شوید.    

نگاهی به بخش‌های مهم جک پالت

  • Control Lever یا اهرم کنترل: این اهرم، کار کنترلِ قطعه‌ی کوچکی که بر روی دسته‌ی جک پالت ۳ تن قرار دارد را بر عهده می‌گیرد. شما می‌توانید این اهرم را رو به بالا و پایین بگردانید، یا به سادگی در حالت خنثی و خلاص قرارش دهید.
  • Handle یا دسته: از دسته برای جابجایی و بلند کردن فورک‌های جک پالت ۳ تن استفاده می‌شود.
  • Hydraulic Pump یا پمپ هیدرولیکی: پمپ هیدرولیکی دقیقا در پایه‌ی فرمان جای گرفته است. کار پمپ این است که با وارد آوردن نیرو بر فورک‌ها، آن‌ها را به سوی بالا یا پایین حرکت دهد.
  • Steer Wheels یا چرخ‌ها: جک پالت ۳ تن شامل چرخ‌هایی می‌شود که زیر فرمان قرار گرفته‌اند. این چرخ‌ها جک پالت را به هر طرفی که تکنسین اراده کند،‌ می‌کشند.
  • Forks/Prongs – فورک‌ها یا چنگک‌ها: جک پالت ۳ تن مجهز به دو چنگک بزرگ و دراز است که دقیقا زیر پالت جای می‌گیرند. از این فورک‌ها برای بلند کردن محموله و جابجایی آن استفاده می‌کنند.
  • Load Wheels – چرخ‌های متحرک محموله: از این چرخ‌ها برای لغزاندن محموله و سوار کردن آن بر روی فورک‌ها استفاده می‌کنند. این چرخ‌ها کمک می‌کنند تا محموله راحت‌تر و آسان‌تر روی فورک‌ها بنشیند. به همین دلیل، کار جابجایی محموله راحت‌تر شده و در کم‌ترین زمان ممکن اجرا می‌شود.

نکته‌ای که نباید در رابطه با استفاده از جک پالت‌ها فراموش کنید!

اکثر فورک‌هایی که برای ساخت جک پالت از آن‌ها استفاده می‌شود، به شکلی طراحی یافته‌اند که با سایر قطعات دستگاه هماهنگی کاملی داشته باشند. عموما فورک‌ها به طور استاندارد در ابعاد ۴۰” x ۴۸” ساخته و وارد بازار می‌شوند. البته این ابعاد را می‌توان شخصی‌سازی کرد و مطابق با نیاز انبار یا صنعت، جک پالت‌های دیگری را خریداری کرد. بهتر است همواره پیش از بلند کردنِ پالت‌ها یا جابجایی هر گونه محموله‌ای، ابتدا نوع و وزن آن را با فورک‌ها و چرخ‌های متحرک محموله تطابق دهید.

جک پالت 3تن اپال ماشین خاورمیانه

چگونه باید با جک پالت ۳ تن کار کنم؟

دنبال کردن این شیوه‌نامه به شما کمک می‌کند تا هم بتوانید عمر بیشتر جک پالت ۳ تن خود را تضمین کنید، هم امنیت انبار و محموله‌ی خود را ضمانت نمایید.

برای کار کردن با جک پالت دستی ۳ تن، باید روش‌های زیر را اجرا کنید:

  • اول از همه، با نحوه‌ی کار با اهرم کنترل آشنا شوید.
  • جک پالت را به سوی جایی که محموله در آن قرار دارد حرکت دهید.
  • با پمپ کردنِ دسته کاری کنید تا پالت بالا بیاید.
  • پالت را جابجا کنید.
  • پالت را پایین بگذارید و محموله را در جای مناسب قرار دهید.

۱. نحوه‌ی کار با اهرم کنترل جک پالت ۳ تن

کلیدی‌ترین بخش کار کردن با جک پالت ۳ تن، نحوه‌ی کار کردن با اهرم کنترل آن است. برای این‌که بتوانید از اهرم کنترل استفاده کنید و با طراحی یا نحوه‌ی قرارگیری اهرم آشنا شوید، نگاهی به عکس زیر بیندازید.

مطابق شکل، اهرم در سه وضعیت قرار می‌گیرد.

مطابق شکل،‌ اهرم جک پالت ۳ تن به شکلی طراحی شده که بتواند در سه وضعیت قرار بگیرد. از سمت چپ، اهرم در حالت Neutral Position یا حالت خلاص/خنثی قرار دارد. در تصویر وسطی مشاهده می‌کنید که اهرم به سمت پایین کج شده است. در تصویر سمت چپ هم اهرم رو به بالا قرار دارد. هر کدام از این حالت‌ها، نشان می‌دهند که جک پالت شما در یک وضعیت بخصوص قرار دارد. بیایید آن‌ها را هم بررسی کنیم:

  • حالت خنثی (تصویر سمت چپ):‌ در این وضعیت، اهرم هنوز فعال نشده است و در حالت خلاص قرار دارد. قبل از این‌که بخواهید جک پالت را تکان دهید، ابتدا مطمئن شوید که اهرم در وضعیت خلاص قرار داشته باشد.
  • اهرم رو به پایین: در تصویر وسطی مشاهده می‌کنید که اهرم جک پالت ۳ تن رو به پایین قرار دارد. در این وضعیت، پمپ هیدرولیکی فعال می‌شود و می‌توانید هندل را به سمت خود بکشید. این کار فورک‌های جک پالت را بالا می‌آورد. از این وضعیت زمانی استفاده می‌کنیم که بخواهید پالت را از روی زمین بلند کنید.
  • اهرم رو به بالا: وقتی اهرم جک پالت ۳ تن را بالا می‌کشید، در حقیقت قصد دارید پالت را روی زمین بگذارید. تنها زمانی اهرم را بالا بکشید که محموله کاملا وارد جایی که قصد ذخیره‌ی آن را دارید، شده باشد.

حرکت دادن جک پالت به طرف محموله

۲. حرکت دادن جک پالت به سوی محل محموله

در حالی‌که اهرم کنترلِ‌ جک پالت ۳ تن روی حالت خلاص قرار دارد، دستگاه را مستقیما به سمت پالت‌هایی که قصد جابجایی آن‌ها را دارید، بکشانید. مطمئن شوید که فورک‌ها هم تراز با پالت‌ها تنظیم شده باشند. آن وقت اهرم کنترل را به سمت بالا بکشید تا فورک‌ها پایین بروند و روی زمین قرار بگیرند. حالا دستگاه را جوری تنظیم کنید که فورک‌ها دقیقا زیر محموله جای بگیرند. وقتی از این‌که محموله درست روی فورک‌ها سوار شده مطمئن شدید؛‌ می‌توانید فورک‌ها را بالا ببرید. دقت کنید که در این مرحله باید ابتدا کاملا از این‌که محموله روی فورک قرار دارد اطمینان حاصل کرده باشید.

۳. نحوه‌ی بالا بردن فورک‌های جک پالت

در حالی‌که فورک‌های جک پالت سه تن زیر محموله قرار گرفته، اهرم کنترل را به سمت پایین فشار دهید. حالا می‌توانید دسته را به سمت خود بکشانید و پالت‌ها را بلند کنید. وقتی که پالت از زمین کنده شد، اهرم را دوباره در حالت خنثی قرار دهید و حالا وقت آن رسیده که محموله را به محل دلخواه جابجا کنید. دقت کنید که در این مرحله پالت نباید زیاد از سطح زمین فاصله داشته باشد. در صورت بالا بردن بیش از حد محموله، ممکن است مرکز نیروی گرانشی دچار اختلال شده و پالت تعادل خود را از دست بدهد. این مرحله در سلامت بارها بسیار اهمیت دارد، پس حتما دقت کافی را به عمل بیاورید.

جک پالت

۴. حالا وقت جابجایی محموله است!

حالا می‌توانید جک پالت ۳ تن را به سوی هر جایی که می‌خواهید هل دهید. دقت کنید که هل دادن جک پالت آسان‌تر از کشیدن آن به سوی خودتان است. اما ممکن است گاهی برای این‌که جک پالت را در محل درست قرار دهید، نیاز به کشیدن دستگاه به سوی خودتان هم داشته باشید. هر وقت که آماده بودید،‌ می‌توانید اهرم کنترل را بالا بکشید تا دستگاه برای تخلیه‌ی بار آماده شود. سپس اهرم کنترل را به حالت خنثی و خلاص برگردانید تا محموله پیاده شود. قبل از تکان دادن جک پالت، لازم است اهرم را مجددا پایین بکشید و دسته را پمپ کنید تا بتوانید فورک‌ها را کمی از زمین بالا ببرید. این کار سرعت عملکرد شما را بالا می‌برد و احتمال روبرو شدن با موانع را به حداقل می‌رساند.

۵. پایین گذاشتن پالت و قرارگیری آن در محل تخلیه بار

اگر کارتان با جک پالت ۳ تن تمام شد، حتما مطمئن شوید که آن را جای درستی قرار می‌دهید. تنها زمانی فورک‌ها را از زیر محموله بیرون بکشید که محموله کاملا همان جایی که می‌خواهید پیاده شده باشد. در غیر این صورت زحمات شما چند برابر خواهد شد. پس از اتمام کار با جک پالت، بهتر است آن را در یک جای امن و مطمئن قرار دهید. وقتی هم که از جک پالت استفاده نمی‌کنید، فورک‌ها باید رو به پایین قرار داشته باشند. می‌توانید از موانع جک پالت استفاده کنید تا جلوی جابجایی و تکان خوردن جک پالت را بگیرد.

روش‌های نگهداری جک پالت ۳ تن

این‌که شما می‌توانید جک پالت دستی ۳ تن را بدون نیاز به هیچ گواهینامه‌ای جابجا کنید،‌ به این معنا نیست که این دستگاه نمی‌تواند خطرآفرین باشد! پیش از این‌که جک پالت را وارد محیط کنید،‌ در رابطه با کار با آن به کارمندان خود آموزش دهید. نکات زیر می‌توانند در نگهداری از جک پالت‌ها و کاهش احتمال خرابی جک پالت به شما کمک کنند و هزینه‌های احتمالی شما را به صفر برسانند.

  • همیشه قبل از استفاده از جک پالت ۳ تن، دستگاه را تست و بررسی کنید: همیشه پیش از استفاده از جک پالت،‌ چرخ‌ها، فورک‌ها و پمپ هیدرولیکی را بررسی کنید. بهتر است به جای این‌که خسارتی به محموله‌ی شما و لوازم گران‌بهای درون آن وارد شود، ابتدا از سلامت جک پالت خود اطمینان حاصل کنید.
  • جک پالت ۳ تن را با دقت و آرام جابجا کنید: اگر اپراتور بخواهد با بی‌دقتی و حواس‌پرتی با جک پالت کار کند، احتمال صدمه دیدن اپراتور و دستگاه وجود دارد. سعی کنید در هنگام کار با این دستگاه تمرکز خود را حفظ کنید و با آرامش آن را جابجا کنید.
  • بیش از بیشینه‌ی بار، بر روی جک پالت محموله‌ی سنگین‌تری قرار ندهید: متاسفانه یکی از دلایلی که باعث می‌شود جک پالت ۳ تن عمر کوتاهی داشته باشد، جابجا کردن محموله‌های سنگین‌تر از بیشینه‌ی دستگاه با جک پالت است. سعی کنید محموله‌هایی که جابجا می‌کنید مطابق با تحمل دستگاه باشد و از آن برای جابجایی محموله‌های سنگین‌تر استفاده نکنید.
  • در سرپایینی از جک پالت ۳ تن استفاده نکنید: این دستگاه برای جابجایی در سرپایینی طراحی نشده است.
  • وقتی در حال حرکت دادن محموله هستید،‌ اهرم کنترل را روی حالت خلاص قرار دهید: قرار دادن اهرم کنترل به شما کمک می‌کند جلوی تکان خوردن ناگهانی فورک‌ها را بگیرید.

 

اپال ماشین خاورمیانه

قبل از خرید جک پالت ۳ تن، این نکات را مدنظر داشته باشید!

جک پالت ۳ تن یکی از دستگاه‌های بشدت کاربردی در محیط‌های انباری و صنعتی‌ست. این دستگاه‌ها بدون نیاز به نیروی خاصی،‌ با هزینه‌ی اندک تهیه می‌شوند و می‌توان بیشترین سود را از آنان در انواع انبارها، صنایع و فروشگاه‌ها برد. البته پیش از خرید جک پالت‌ها، بهتر است موارد مختلفی را مدنظر داشته باشید:

  • جک پالت ۳ تن برای محیط‌های بسته‌ای که نمی‌توان ماشین‌های حمل بار را در آن حرکت داد، ایده‌آل هستند. قبل از خرید این جک پالت‌ها، بهتر است ابتدا بیشینه‌ی وزن باری که قرار است توسط دستگاه حمل شود را مشخص نمایید. جک‌ پالت‌های ۳ تنی برای حمل و جابجایی محموله‌های ۳ تن و پایین‌تر عالی هستند. قرار دادن بارهای سنگین‌تر از این می‌تواند هم دستگاه و هم کارکنان شما را در خطر قرار دهد.
  • ابعاد فورک‌های جک پالت ۳ تن را مشخص کنید: وقتی پای بلند کردن و پایین گذاشتن محموله‌ها وسط می‌آید، بدیهی‌ست که باید به طول فورک‌های جک پالت توجه کرد. اگر به این مورد دقت نکنید، ممکن است دستگاه در محیط بازدهیِ مناسب را نداشته باشد. حتما قبل از خرید دستگاه از مناسب بودن طول فورک‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • به ابعاد جک پالت ۳ تنی دقت کنید: این دستگاه‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که بتوان به سادگی حرکتشان داد و فضای زیادی اشغال نکنند. بهتر است قبل از خرید جک پالت،‌ با کارشناسان خبره و مجربی مشورت کنید، تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

در صورتی که نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید استعلام و قیمت جک پالت ۳ تن دارید، تیم پشتیبانی شرکت اپال ماشین خاورمیانه آماده‌ی کمک به شما هستند.

خرید بهترین جک پالت‌های ۳ تنی روز از شرکت اپال ماشین خاورمیانه

با توجه به تقاضای روزافزون صنایع و انبارها برای خرید جک پالت ۳ تن، شرکت اپال ماشین خاورمیانه این محصولات را با حداقل هزینه و بالاترین کیفیت ممکن در اختیار شما قرار داده است. می‌توانید جهت اطلاع بیشتر با متخصصان پشتیبانی مجموعه تماس حاصل فرمایید.

کد خبر: ۲۰۰٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha