۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان افتتاح شد

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان افتتاح شد

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش بازار، این افتتاح با حضور پیمان پاک معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران و محمد کامران تسوری استاندار ایالت سند به مرکزیت کراچی در محل اکسپو کراچی صورت پذیرفت.

این نمایشگاه که با مشارکت بیش از ۶۰ شرکت تولید کننده ایرانی از ۲۶ دیماه ۱۴۰۱ آغاز شده است به معرفی محصولات و کالاهای ایرانی به بازار بزرگ و راهبردی پاکستان خواهد پرداخت.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، آقای پیمان پاک به تشریح ظرفیت‌های مشترک تجاری دو کشور، سابقه بلندمدت سیاسی، فرهنگی و تاریخی دو ملت بزرگ ایران و پاکستان پرداخته و از حجم مناسبات کنونی ابراز نارضایتی کرد.

ایشان با بیان اینکه حجم تجارت ۲.۲ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۲ در حد امکانات و ظرفیت‌های دو کشور نیست، از هدف‌گذاری رسیدن به تجارت ۵ میلیارد دلاری در سال برای سالیان پیش روی خبر داد و تجار دو کشور را به بهره‌برداری از فرصت‌های مناسب از جمله موافقت نامه تجارت ترجیحی و موافقت نامه‌های متعدد فی‌مابین دعوت نمود.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران از تجار پاکستانی دعوت کرد تا نمایشگاه مشابهی در ایران برپا کرده و زمینه را برای توسعه‌ی مراودات تجاری فراهم نمایند.

وی در ادامه سخنان خود به فراهم شدن شرایط تجارت تهاتری بین دو کشور و نهایی شدن موافقت نامه تجارت آزاد در آینده نزدیک، به عنوان فرصت‌های کم نظیر جهش تجارت بین دو کشور نام برد و ابراز امیدواری کرد با ایجاد گشایش‌های مالی و بانکی بین دو کشور، بتوان از این فرصت‌ها به خوبی بهره‌برداری کرد.

پیمان پاک در پایان از آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی دو کشور برای توسعه‌ی مناسبات اقتصادی و تجاری در همه‌ی ابعاد خبر داد و امضای سند موافقت نامه همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و پاکستان به عنوان فصل نوینی در توسعه‌ی روابط تجاری بین دو کشور یاد کرد.

کد خبر: ۲۰۰٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha