۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
پیش‌بینی انعقاد ۳ تا ۵ میلیارد یورو قرارداد تجاری در ایران اکسپو
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد

پیش‌بینی انعقاد ۳ تا ۵ میلیارد یورو قرارداد تجاری در ایران اکسپو

ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت که پیش‌بینی شده در نمایشگاه ایران اکسپو حدود ۳ تا ۵ میلیارد یورو قرارداد تجاری منعقد شود.

به گزارش بازار، مهدی ضیغمی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرد: بیشتر از ۲۲۰۰ تاجر برای ایران اکسپو ۲۰۲۴ وارد کشور شدند و هنوز حضور هیئت‌ها ادامه دارد. همچنین در دو روز اول نمایشگاه بیش از ۵۰۰۰ جلسه تجاری برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ شرکت ایرانی در این نشست‌ها حاضر بودند و نشست‌های تجاری و اقتصادی با سایر شرکت‌ها برای افزایش صادرات در جریان است، تصریح کرد: تمرکز تجارت همیشه بر کشورهای منطقه، همسایه و اوراسیا بوده است. اما در این دوره بر کشورهای آفریقایی و شرق آسیا هم تمرکز داشتیم.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در یک فرایند یک تا دو ساله این توافق‌ها منجر به قرارداد و ایجاد فرصت تجاری می‌شود، گفت: برآورد ما انعقاد حدود ۳ تا ۵ میلیارد یورو قرارداد تجاری در این دوره نمایشگاه است.

ضیغمی با بیان اینکه تمرکز بر توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها و صادرات کالاها با ارزش افزوده بیشتر است، اظهار کرد: البته دولت صرفا تسهیل‌گری می‌کند تا بخش خصوصی و تجار با کشورهای هدف ارتباط بگیرند و این فرآیند منجر به افزایش صادرات غیرنفتی شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ گروه کالایی در نمایشگاه بود که امروز به شش گروه کالایی تقلیل داده شده تا بر صادرات گروه‌های کالایی اصلی داشته تمرکز شود، گفت: در تلاشیم گروه‌های کالایی صادراتی تنوع پیدا کند و به سمت کالاهای ارز آور و دارای ارزش افزوده بیشتر برویم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه فضای این دوره از نمایشگاه ۵۰ هزار متر مربع بود، در حالی که نیاز به بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع برای برگزاری نمایشگاه داریم، تصریح کرد: در حال استفاده از روش‌های مالی و شبه سوئیفت برای تجارت با برخی کشورها هستیم. همچنین ایجاد خطوط کشتیرانی برای تقویت‌های زیرساخت‌های تجاری در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۸۴٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha