۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
افزایش ۲۳ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی طی سال گذشته
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

افزایش ۲۳ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی طی سال گذشته

پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با مقایسه بین سال ۱۴۰۱ و سال ۱۴۰۲ از افزایش ۲۳ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به لحاظ ارزشی و رشد ۱۲ درصدی از نظر وزنی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد که علی‌رغم کاهش ۹ درصدی (ارزشی) صادرات کل کشور، صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ۲۳ درصد به لحاظ ارزشی و ۱۲ درصد به لحاظ وزنی افزایش داشته است.

افزایش ۲۳ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی طی سال گذشته

این مقام مسئول ادامه داد: صادرات به مقاصد هدفگذاری شده دولت سیزدهم در تجارت خارجی به عنوان نمونه صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا ۳۲ درصد از نظر ارزشی رشد داشته است، میزان رشد ارزشی و وزنی به ترتیب در کشورهای چین ۵۳ و ۸۵ درصد، هند ۴۳ و ۵۱ درصد، روسیه ۳۵ و ۲۶ درصد، قزاقستان ۲۹ و ۱۹ درصد و قرقیزستان ۲۸ و ۲۰ درصد است.

وی افزود: میزان صادرات به لحاظ ارزشی و وزنی در کشورهای عراق به میزان ۱۶ و ۳ درصد، امارات ۲۲ و ۱۵ درصد، افغانستان ۱۹ و ۲۲ درصد، پاکستان ۲۶ و ۱.۱ درصد و ارمنستان ۱۸ و ۲۳ درصد ثبت شده است.

پیمان پاک درباره مهم‌ترین اقدامات برای توسعه بازرگانی کشاورزی در سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: از جمله اقدامات مهم طی سال جاری، برنامه‌ریزی جهت حضور پررنگ در نمایشگاه‌ها و اعزام و پذیرش هیئت تجاری در زمینه محصولات کشاورزی و صنایع غذایی در کشورهای روسیه، چین، هندوستان، پاکستان، اندونزی و قزاقستان است.

وی افزود: تکمیل زنجیره سرد برای حل مشکل لجستیک کشور، از جمله اقدامات دیگر است که در این راستا توسعه زیرساخت حمل سرد و دریایی (افزایش ظرفیت کشنده‌های کانتینریچال‌دار) و تلاش برای توسعه کریدور سبز گمرکی انجام می شود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در پایان درباره تسهیل برگشت ارز محصولات کشاورزی و صنایع غذایی نیز گفت: این اقدام نیز در قالب واردات شمش طلا و عرضه تحت نظر بانک مرکزی در مرکز مبادلات، واردات محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی مورد نیاز از قبیل دام زنده، برخی انواع ماهیان، بادام هندی و برخی میوه‌های گرمسیری، عرضه ارز حاصل از محصولات کشاورزی برای واردات کالاهای مورد نیاز و همچنین واردات ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی در حال انجام است.

کد خبر: ۲۸۴٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha