۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
 اروپا به طرف گاز روسیه متمایل خواهد شد
وزیر انرژی قطر:

اروپا به طرف گاز روسیه متمایل خواهد شد

الکعبی، وزیر انرژی قطر گفت: اروپا بار دیگر برای تامین گاز خود به طرف روسیه متمایل خواهد شد.

به گزارش بازار، سعد شریده الکعبی وزیر انرژی قطر گفت اروپا بار دیگر برای تامین گاز خود به طرف روسیه متمایل خواهد شد. او گفت تحریم‌های غرب طولانی مدت نخواهند بود.

الکعبی، وزیر انرژی قطر گفت: اروپایی‌ها امروز می‌گویند ما دیگر به طرف گاز روسیه نخواهیم رفت. همه ما همیشه مسائل را فراموش می‌کنیم و همدیگر را می‌بخشیم. به نظر زمان همه چیز را درست می‌کند. شاید آن‌ها به دنبال تنوع بخشی به انرژی خود باشند، اما آن‌ها سرانجام به طرف گاز روسیه متمایل خواهند شد.

این وزیر دولت قطر در کنفرانسی در دوحه اعلام کرد اروپا ظرفیت ذخیره گاز مایع را ندارد. در این حال انگلیس به دنبال واردات نفت از یک شرکت هندی است که نفت خود را از روسیه تامین می‌کند. این به معنای آن است که انگلیس نفت روسیه را به طور غیرمستقیم از هند دریافت می‌کند. تحریم‌های انگلیس به ضرر خودش شده است. در این راستا با ریچارد ورنر استاد اقتصاد دانشگاه وینچستر گفتگو می‌کنیم. وزیر انرژی قطر اطمینان دارد اروپا بار دیگر به طرف گاز روسیه متمایل خواهد شد. ارزیابی شما در این رابطه چیست؟

استاد اقتصاد گفت: به نظرم وزیر انرژی قطر به واقعیت‌ها توجه دارد. او به خوبی از نیازهای اروپا آگاه است. اینکه آمریکا بخواهد انرژی اروپا را تامین کند زمان زیادی می‌برد. پایانه‌های تخلیه و ذخیره گاز مایع در کشورهای اروپایی به اندازه کافی وجود ندارد. این کار را نمی‌توان یک شبه انجام داد. واقعیت این است که اروپا به گاز وارداتی از روسیه نیاز دارد. ما شاهد آن هستیم که نفت روسیه به هند و سپس از آنجا به انگلیس می‌رود. این یک واقعیت است. تا سال ۲۰۲۵ جایگزین کردن گاز روسیه برای اروپا غیرممکن است. البته زمستان در اروپا امسال ملایم است. تاکنون بحران بزرگی برای اروپایی‌ها وجود نداشته است. اما با این وجود درخواست‌ها قابل توجه است.

وی افزود: به نظرم او به بازار نفت و گاز توجه زیادی دارد. واقعیت این است که نیاز به انرژی در اروپا بسیار زیاد است. در این میان اقتصاد آلمان به شدت به گاز نیازمند است. روسیه تامین گاز را کاهش داده است. از طرف دیگر شاهد انفجار در خطوط گاز نورد استریم بودیم. اروپا همچنان به گاز نیاز دارد.

ورنر گفت: بسیاری از سیاستگذاران اروپایی خواهان بازگشت به طرف روسیه هستند، اما موانعی بر سر راه آن‌ها وجود دارد. اما آمریکا اجازه این کار را به آن‌ها نمی‌دهد. آمریکا به آن‌ها می‌گوید که نباید گاز روسیه را وارد کنند. این موضوع سبب می‌شود که کشورهای اروپایی گاز گرانقیمتی را از آمریکا وارد کنند. درخواست‌های آمریکا از اروپا خشن است. این موضوع سبب شده است که وزیر انرژی قطر این اظهارات را بیان کند.

کد خبر: ۲۰۰٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha