۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
مصرف ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز ۲۴ دی با وجود سرمای هوا
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد

مصرف ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز ۲۴ دی با وجود سرمای هوا

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر لزوم مدیریت بهینه مصرف سوخت در کشور گفت: تنها در روز شنبه (۲۴ دی‌ماه) و در سردترین شرایط آب و هوایی امسال، ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد.

به گزارش بازار، علی‌اکبر نژادعلی در این باره اظهار کرد: با توجه به پایداری سرما و افت شبکه گاز کشور، و لزوم گازرسانی به نیروگاه‌های مناطق شمال کشور، تمهیدهای تازه از طریق شرکت‌های ملی پخش فرآورده‌های نفتی و گاز ایران اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه احتمال چالش در گازرسانی دور از انتظار نبود، تأکید کرد: تلاش‌های ویژه‌ای شد تا با توجه به افت فشار گاز در شبکه، کمبودی به لحاظ تأمین سوخت وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در شرکت ملی پخش از پیش تمهیدهایی برای ذخیره‌سازی نفت سفید و گاز مایع در همه مناطق به‌ویژه مناطق شمالی کشور انجام شده بود که در فصول سرد سال کمبودی در این باره وجود نداشته باشد.

نژادعلی تأکید کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده با مالکان، مقدار مناسبی نفت سفید در فروشندگی‌های روستایی و شهری ذخیره‌سازی شده است تا هموطنان در نقاط سردسیر بتوانند سوخت جایگزین مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به در اختیار قرار دادن نفت سفید با افت شدید فشار گاز و احتمال قطعی گاز در سرمای شدید از طریق نواحی و مناطق این شرکت گفت: کپسول گاز مایع مورد نیاز مناطق سردسیر نیز به‌طور کامل با همکاری شرکت‌های موزع گاز مایع تامین شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ضمن تأکید بر تأمین کامل سوخت جایگزین مناطق روستایی استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی گفت: هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و سوخت موردنیاز مردم در این مناطق که با افت فشار روبه‌رو هستند، به‌طور کامل تأمین خواهد شد و تلاش می‌کنیم بحث انتقال فرآورده‌های نفتی به هم‌وطنان در مناطق روستایی به‌نحو احسن انجام شود.

نژادعلی افزود: سوخت موردنیاز همه بخش‌های مهم و راهبردی در کشور از پیش ذخیره‌سازی شده است و امیدواریم هم‌وطنان نیز در این زمینه، همچون گذشته نهایت همکاری را با مجموعه تأمین و توزیع سوخت کشور داشته باشند.

وی با اشاره به قطعی گاز در برخی از جایگاه‌های استان‌های شمالی و غربی و استان تهران به‌منظور تقویت فشار گاز خانگی گفت: با تمهیدهایی که در حوزه ذخیره‌سازی بنزین انجام شده است، هیچ کمبودی در زمینه تأمین سوخت بخش حمل و نقل وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از مصرف حدود ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز (شنبه، ۲۴ دی‌ماه) در کشور خبر داد و گفت: با توجه به فصل سرما، انتظار ما این است که مصرف کاهش یابد، اما امسال، با وجود کاهش دما، روند مصرف بنزین افزایشی است.

نژادعلی اظهار کرد: در شرایط کنونی تقاضای ما این است که در مصرف انرژی از جمله گاز و سوخت‌های مایع نهایت صرفه‌جویی از سوی مردم انجام شود تا هموطنان ما در انتهای خطوط گازرسانی با کمبود یا قطعی گاز روبه‌رو نشوند.

کد خبر: ۲۰۰٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha