۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
تدوین برنامه‌ ضربتی برای حفظ و نگهداشت خطوط ریلی
وزیر راه و شهرسازی عنون کرد

تدوین برنامه‌ ضربتی برای حفظ و نگهداشت خطوط ریلی

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با عذرخواهی از مردم بر نوسازی هرچه سریعتر ناوگان ریلی تاکید کرد.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی امروز ۲۵ دی ماه با حضور در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست بررسی مشکلات پیش آمده تردد در برخی خطوط ریلی بر ایجاد تحول در نظام اطلاع رسانی راه آهن جمهوری ایران تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شرایط جوی این روزها وظایف بیشتری را به وزارت راه و شهرسازی و مجموعه راه آهن تحمیل کرده است گفت: در برخی از ایام سال ازجمله زمان سرما و برودت هوا، هنگام مناسبت‌های خاص و ایام عید، حجم کار مجموعه راه آهن بیشتر می‌شود. بنابراین باید به شیوه‌ای عمل شود تا امداد رسانی های به موقع و لحظه‌ای در هنگام رخدادها به مردم و حادثه دیدگان ارایه شود.

وی افزود: اینکه راه آهن در نگهداشت خطوط و نوسازی ناوگان با مشکلاتی مواجه هست واقعیت موجود است. عقب‌ماندگی در بخش راه آهن با سطح خدمات گسترده‌ای که ارائه می‌دهد در نگهداشت خطوط، لوکوموتیو، واگن‌ها و ... وجود دارد. واقف هستیم که شبکه راه آهن باخدماتی که ارائه میدهد نیازمند رسیدگی است.

وی تصریح کرد:در سال‌های گذشته به نوسازی ناوگان و نگهداشت خطوط ریلی کم‌توجهی شد و بنده به عنوان مقام مسئول حتما برنامه‌ای برای تامین منابع ویژه برای نگهداری خطوط ریلی در نظر گرفته و اجرایی می‌کنم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: انتظار است تا راه‌آهن، منابع و دارایی‌های خود را که می‌تواند برای نگهداشت و حفظ خطوط هزینه کند شناسایی و به وزارتخانه اعلام کند تا مجوزهای لازم در این باره اخذ شود.

وی همچنین گفت: در یک تا دو سال آتی برنامه‌ای ضربتی برای حفظ و نگهداشت خطوط ریلی تدوین و اجرایی خواهد شد. عضو کابینه دولت سیزدهم از مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی خواست تا از تمامی کارکنان خدوم که در شرایط برودت هوا به در راه ماندگان خطوط ریلی خدمات‌رسانی ارایه کردند تقدیر شود. بذرپاش تاکید کرد: همکاران ما در حمل و نقل جاده‌ای و ریلی خدمات فراوان با حجم بالای کار به مردم ارایه می‌دهند که تلاش آنها باید اطلاع‌رسانی و قدردانی شود.

وی تصریح کرد: سیر ایمن اولویت اصلی راه‌آهن است و قطاری که ریسک خطرپذیری‌اش از میزان معینی بالاتر است به هیچ وجه نباید حرکت نکند.

کد خبر: ۲۰۰٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha