۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
همدان مشکلی در تأمین انرژی ندارد
استاندار همدان:

همدان مشکلی در تأمین انرژی ندارد

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه مشکلی در تأمین انرژی نداریم، گفت: باید مصارف خود را کنترل کنیم تا دیگر استان‌ها دچار مشکل خاصی نشوند.

به گزارش بازار و به نقل از استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه ستاد مدیریت بحران که پس از انجام ویدئوکنفرانس احمد وحیدی وزیر کشور با استانداران کشور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در زمینه تامین انرژی به ویژه گاز، در وضعیت خاصی قرار داریم ضرورت دارد برای مدیریت در این زمینه تلاش بیشتری انجام گیرد.

وی گفت: در استان همدان با تدابیری که در طول یک سال گذشته اتخاد شده اقدامات موثری در بخش مدیریت انرژی انجام شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه در زمینه تامین انرژی استان مسئله و یا مشکل خاصی وجود ندارد، افزود: استان‌های کشور به عنوان اعضای یک پیکر واحد هستند، بنابراین باید مصارف خود را کنترل کنیم تا دیگر استان‌ها دچار مشکل خاصی نشوند.

وی با بیان اینکه همکاری و هم‌پوشانی خوبی بین مجموعه دستگاه‌های وزارت نیرو در استان برقرار است، اضافه کرد: مجموعه شرکت برق استان، هماهنگی‌های خوبی انجام داده‌اند که در صورت قطعی گاز کارخانه‌های سطح استان، برنامه‌ریزی کنند که برق آن‌ها قطع نشود.

قاسمی‌فرزاد تأکید کرد: اواخر آذرماه با تشکیل جلسه‌ای کارشناسی، براساس وظیفه دینی و ملی، و برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ویژه گاز، ساعات کاری را کاهش دادیم.

وی گفت: فعالیت امروز تمام دستگاه‌های اجرایی، موسسات، مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها را به صورت دورکاری اعلام کردیم.

استاندار همدان افزود: در خیلی از استان‌های کشور دچار افت فشار گاز شده‌ایم و به این دلیل نیروگاه‌ها برای تولید برق دچار مشکل شده‌اند.

وی گفت: ما نیز برای جلوگیری از این کار، امروز را تعطیل اعلام کردیم تا با ذخیره‌ای که در زمینه گاز به خاطر تعطیلی انجام می‌شود، فاز چهارم نیروگاه شهید مفتح که ۲۵۰مگاوات برق تولید می‌کند، راه‌اندازی شود و در زمینه تولید برق دچار مشکل نشویم.

کد خبر: ۲۰۰٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha