۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
مذاکره با شرکت چینی برای ساخت ترمینال فرودگاه
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی اعلام کرد

مذاکره با شرکت چینی برای ساخت ترمینال فرودگاه

چلندری، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) درباره ساخت ترمینال ۴۱۰ هزار نفری در فرودگاه امام خمینی توضیح داد.

به گزارش بازار، سعید چلندری افزود: در خصوص فاز دو فرودگاه که یک ترمینال ۴۱۰ هزار متری است به‌علاوه ساختمان‌های جانبی، برج مراقبت تکنیکال بلاک و تکمیل باندهای جنوبی، تمام مطالعات انجام و با گروه‌ها و سرمایه‌گذارهای خارجی و داخلی صحبت شده است.

وی ادامه داد: در میان این سرمایه‌گذاران، آخرین مذاکراتمان با یکی از شرکت‌های چینی بوده که ظرف دو ماه گذشته این مذاکرات ادامه داشته است. با گروه‌های چینی صحبت کردیم و اطلاعات لازم را به آنها دادیم و آنها اعلام آمادگی کردند برای اینکه ما ارقام را مشخص و اعلام کنیم.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) بیان کرد:‌ از نظر منابع مالی وزیر راه و شهرسازی موضوع موافقت کردند که این کار توسط شرکت چینی با توجه به توافقاتمان انجام شود و درخصوص پرداخت هم وزارت راه تقبل کرده، به این صورت که ما کار را با شرکت چینی جلو ببریم و وزارت راه ۲.۵ تا ۳ میلیارد یورو بپردازد که این کار از طریق پرداخت نقدی یا تهاتر با پیمانکاران چینی خواهد بود و هر رقمی که برای سرمایه‌گذاری توافق شود، وزیر راه تضامین پرداختی را انجام می‌دهد.

چلندری درباره نحوه هزینه‌کرد شرکت چینی برای پروژه توضیح داد: یک اعتبار ارزی به وزارت راه و شهرسازی اختصاص داده شده برای ساخت ریل راه‌آهن، خرید هواپیما و فرودگاه امام خمینی و چند پروژه دیگر در شرکت فرودگاه‌های کشور که تقسیم این اعتبار در اختیار وزیر راه و شهرسازی است، چینی‌ها هم از همین محل سرمایه‌گذاری خواهند کرد و بازپرداخت سرمایه از طریق این اعتبار دیده شده است.

کد خبر: ۲۰۰٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha