۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
 دستگیری ۱۹۸ دلال و اخلالگر بازار ارز در تهران

 دستگیری ۱۹۸ دلال و اخلالگر بازار ارز در تهران

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۹۸ نفر از دلالان و اخلاگران بازار ارز در هفته‌های اخیر خبر داد.

به گزارش بازار، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح مشترک رعد و کاشف پلیس پایتخت که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ به اجرا درآمد، با حضور در جمع خبرنگاران درباره اقدامات پلیس در بازار ارز و برخورد با سوداگران و دلالان گفت: در حدود یک ماه گذشته و هفته‌های اخیر با توجه به فضای پیش آمده در بازار ارز، پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ نیز با هماهنگی بانک مرکزی وارد عمل شده و اقدام به برخورد با دلالان و اخلالگران بازار ارز کرد.

وی با بیان اینکه این افراد با اقداماتی نظیر اعلام قیمت‌های صوری، انجام معاملات صوری، قیمت گذاری کاذب، معاملات فردایی و ... سبب افزایش قیمت ارز شده بودند، گفت: در همین راستا نیز تاکنون ۱۰ مرحله طرح برای مقابله با دلالان و اخلالگران ارزی به اجرا درآمده که در جریان آن ۱۹۸ نفر از دلالان و افراد سودجو و فرصت‌طلب که اقدام به ایجاد اخلال در بازار کرده بودند، شناسایی و بازداشت شدند.

رحیمی با بیان اینکه برخی از این افراد در فضای مجازی نیز فعالیت داشتند، گفت: ۶۹ نفر از دستگیر شدگان جزو گردانندگان و مدیران ۹۲ صفحه و حساب کاربری در فضای مجازی بودند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در اجرای این طرح بر واحدهای صنفی و صرافی‌ها نیز نظارت می‌شود، گفت: در همین راستا نیز ۱۵ واحد صنفی که در حوزه معاملات ارزی، معاملات فردایی و صوری و ایجاد اخلال نقش داشتند پلمب شدند. تعدادی دیگر نیز اخطار دریافت کردند.

رحیمی تاکید کرد: اجرای چنین طرح‌هایی با مشارکت بانک مرکزی همچنان در سطح پلیس پایتخت ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۰۰٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha