۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
اجرای آزمایش سامانه فکتورینگ تا انتهای سال
مدیر دفتر مطالعات بازارهای مالی وزارت اقتصاد خبر داد

اجرای آزمایش سامانه فکتورینگ تا انتهای سال

کریمی، مدیر دفتر مطالعات بازارهای مالی وزارت اقتصاد گفت: پیش بینی می کنیم تا انتهای سال از سامانه به صورت آزمایشی بهره برداری کنیم و بتوانیم قراردادهای فکتورینگ را در سامانه ثبت کنیم.

به گزارش بازار، مجید کریمی مدیر دفتر مطالعات بازارهای مالی وزارت اقتصاد از آخرین وضعیت اجرای فکتورینگ وزارت اقتصاد گفت: الان تیپ قرارداد همسان در دو قالب دوجانبه و سه جانبه بین پیمانکار و نهاد مالی و همچنین سه جانبه بین کارفرما، پیمانکار، و نهاد مالی به عنوان پذیرنده فکتور تدبیر و طراحی شده است.

وی افزود: دستورالعمل برای ثبت قرارداد در سامانه تدوین شد و گزارش تشریح آرفی برای طراحی سازوکار برای سامانه فکتورینگ تدوین شد درحال حاضر با شرکت های پیمانکار مشاور اجرایی سامانه، قرارداد منعقد شد که مشمول ساخت، زیر ساخت ها و پیاده سازی سامانه هستیم.

کریمی ادامه داد: پیش بینی می کنیم تا انتهای سال سامانه به صورت آزمایشی بهره برداری کنیم و بتوانیم قراردادهای فکتورینگ را در سامانه ثبت کنیم.

وی تصریح کرد: طبق آئین نامه فکتورینگ بانک مرکزی موظف است مقررات و دستورالعمل های خود را به نحوی اصلاح کند که امکان انتقال ذی نفع تضامین در قرارداد پیمانکار بین کارفرما میسر شود.

کریمی در پایان تصریح کرد: باتوجه به اینکه نهادهای مالی به عنوان پذیرنده ی آن قرارداد عملیات فکتورینگ را انجام دهند بانکها یکی از ارکان های مالی هستند لذا بانک مرکزی این اجازه را باید بدهد که آن تضامین همره قراداد ذی نفع اش تغییر کند.

کد خبر: ۲۰۰٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha