۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
ابتلای تمام شهروندان پکن به ویروس کرونا تا پایان ژانویه!
نشریه «مدیسین نیچر» مدعی شد؛

ابتلای تمام شهروندان پکن به ویروس کرونا تا پایان ژانویه!

نشریه «نیچر مدیسین» با انتشار گزارشی مدعی شد که تقریبا تمامی ۲۲ میلیون شهروند پکن تا پایان ماه ژانویه به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد.

به گزارش بازار؛ نشریه «نیچر مدیسین» با انتشار گزارشی مدعی شد که تقریبا تمامی ۲۲ میلیون شهروند پکن تا پایان ماه ژانویه به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد.

بر اساس این گزارش، نیچر مدیسین که به تازگی مطالعات گسترده ای روی شیوع سویه جدید کرونا در چین انجام داده، معتقد است تاکنون، دستکم ۷۶ درصد از مردم پکن به سویه جدید کرونا مبتلا شده و این رقم تا پایان ماه جاری میلادی به ۹۲ درصد افزایش خواهد یافت.

این نشریه پزشکی با تاکید بر شتاب گرفتن روزافزون شیوع کرونا در چین، مدعی شد که وضعیت ایجاد شده ناشی از تعلیق طرح دولتی موسوم به «کووید صفر» است که در آن، بر ادامه قرنطینه ها تا از بین رفتن کامل شیوع کرونا در این کشور تاکید می شد.

لازم به ذکر است، دولت چین در ماه نوامبر و با شدت گرفتن وضعیت نابسامان شکل گرفته در این کشور، از تعلیق طرح کووید صفر خبر داده و اعلام کرد که این اقدام به منظور بهبود وضعیت اقتصادی این کشور انجام خواهد شد.

نیچر مدیسین همچنین در خصوص قدرت همه گیری سویه جدید کرونا، نسبت آن را ۳.۴۴ اعلام کرده است؛ به این معنا که هر فرد مبتلا می تواند ۳.۴۴ فرد دیگر را به این بیماری مبتلا کند.

با اینحال، هنوز از شکل گیری قرنطینه های بزرگ در شهرهای چین خبری نیست. در صورت شکل گیری این قرنطینه ها و به صدا آمدن مجدد زنگ خطر کرونا، نه تنها اقتصاد چین بلکه اقتصاد جهانی نیز به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۰۰٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha