۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷
دلیل حمایت نکردن منطقه آزاد اروند از نمایشگاه صنایع دستی آبادان مشخص شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

دلیل حمایت نکردن منطقه آزاد اروند از نمایشگاه صنایع دستی آبادان مشخص شود

آبادان- موید راد، یک فعال گردشگری گفت: دلیل حمایت نکردن سازمان منطقه آزاد اروند از نمایشگاه صنایع دستی آبادان مشخص شود.

جبار موید راد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت مقام زن و مادر به همت اداره روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان نمایشگاه صنایع دستی با حضور ۵۰ هنرمند آبادانی و شعار «خلاقیت، تولید اقتصاد پویا» در باشگاه نفت آبادان برگزار شد.

وی افزود: در این نمایشگاه که تا ۳۰ دی از ساعت ۱۶ تا ۲۲ میزبان علاقمندان است، محصولات دستی و هنری مختلف شامل عروسک چینی و پارچه‌ای، کارهای چرمی، ملیله دوزی، کارهای چوبی، تراش سنگ، شمع، حصیر بافی، گلیم و قالیچه در ۳۰ غرفه برای بازدید عموم عرضه می‌شود.

این فعال گردشگری ادامه داد: برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی جانبی در رشته‌های مختلف حصیر بافی، قالی بافی، نقاشی، آموزش ساخت دستبند، اوریگامی و اجرای نمایش عروسکی برای کودکان از جمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است که این اقدام شرکت پالایش نفت آبادان جای تقدیر و تشکر دارد.

موید راد ادامه داد: یکی از رسالت‌های سازمان منطقه آزاد اروند حمایت از گردشگری و صنایع دستی است و برای جامعه گردشگری و صنایع دستی جای سئوال است که چرا از نمایشگاه صنایع دستی آبادان واقع در باشگاه نفت این شهر حمایت نکرده است؟

وی توضیح داد: ۲۰ فروردین ماه امسال «سیدمحمد سیدی» به عنوان مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شد و بیش از ۹ ماه است که نتوانسته عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دهد. همانگونه که برای اتاق عمل فقط باید پزشک به کارگیری شود برای مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز از همان ابتدا مطالبه ما استفاده از دانش آموختگان گردشگری بدنه همان سازمان بود.

این فعال گردشگری تصریح کرد: مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند باید اعلام کند چه میزان بودجه داشته و عملکرد خود را به صورت شفاف اعلام کند.

موید راد عنوان کرد: مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند امسال در چند نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی کشوری حضور داشته و حضور وی چه خروجی‌ای داشته است؟ هزینه اقامت در هتل و بلیط پروازهای وی چه میزان بوده است؟

وی تاکید کرد: معیشت خانوارهای زیادی در گروی توسعه گردشگری و صنایع دستی است و فردی که مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند است باید حمایت از این قشر را مهم‌تر از حضور خود در هتل‌های مختلف و همچنین تردد از طریق پرواز به شهرهای مختلف کند.

این فعال گردشگری گفت: جامعه گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) نسبت به اتفاقات اخیر سکوت نمی‌کنند و پیگیری‌های خود را در سطح کلان انجام خواهند داد زیرا سازمان منطقه آزاد اروند یک سازمان دولتی است و با توجه به اینکه هزینه‌های آن متعلق به بیت‌المال است باید مدیر گردشگری این سازمان هزینه کرد خود را به مردم اعلام کند.

کد خبر: ۲۰۰٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha