۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
آمادگی زیرساخت‌های شهر هوشمند در استان سمنان/ تفکر هوشمند سازی نداریم
یک کارشناس و مدرس سابق دانشگاه:

آمادگی زیرساخت‌های شهر هوشمند در استان سمنان/ تفکر هوشمند سازی نداریم

شاهرود - یک کارشناس و مدرس سابق دانشگاه بابیان اینکه سمنان در زمره سه استان برتر کشور درزمینهٔ اینترنت، دسترسی و زیرساخت ارتباطات است، گفت: زیرساخت‌های شهر هوشمند آمده است.

حسین‌علی پور مؤذن در گفتگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه شهرهای هوشمند زیرساخت‌های اقتصادی را رونق می‌بخشند لذا می‌بایست به آن‌ها توجه ویژه‌ای کرد، بیان داشت: بالغ‌بر ۹۷ درصد مناطق شهری و روستایی استان دارای اینترنت نسل سوم و چهارم هستند و این نشان می‌دهد که ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها برای ارتقای اقتصاد از طریق شهرهای هوشمند آماده است.

وی بابیان اینکه سمنان نخستین استان بود که در کشور اجرای فیبر نوری در آن‌ها صورت گرفت، بیان کرد: سمنان به دلیل کمبود جمعیتی و نزدیکی به تهران بهترین آزمونه برای شهر هوشمند است.

رونق اقتصاد شهری

این کارشناس بابیان اینکه اگر می‌خواهیم اقتصاد شهری را رونق ببخشیم می‌بایست به سمت شهر هوشمند حرکت کنیم، بیان کرد: با زیرساخت‌های شهر هوشمند می‌توانیم به‌مراتب هزینه‌هایمان را کاهش دهیم و این یعنی می‌توانیم شاهد اقتصاد پویا تر با هزینه کرد و هدر رفت انرژی و وقت کمتر باشیم.

پور مؤذن بابیان اینکه سرمایه گذاری بر روی شهر هوشمند، آینده نگری است، نه هزینه کرد، گفت: این تفکر هنوز در میان مسئولان استان سمنان شکل نگرفته وگرنه زیرساخت ها تقریباً آماده هستند.

وی افزود: امروز در بسیاری از شهرهای دنیا از راه رفتن مردم بر پهنه پیاده رو هم برق تهیه می کنند تا همین محدوده روشن شود لذا این موضوع، هزینه ها را کاهش می دهد و می توان بجای آن در دیگر بخش ها هزینه کرد.

ضرورت تقویت تفکر هوشمند سازی

این مدرس سابق دانشگاه بابیان اینکه کاهش هزینه های عمرانی، انرژی، وقت و اتلاف نیروی انسانی در شهر هوشمند اولویت هستند که همین امر خود، یک نوع مزیت اقتصادی است، ابراز کرد: باید این تفکر در بین مسئولان ما شکل بگیرد که اولاً حرکت به سمت شهرهای هوشمند را نیاز داریم و ثانیاً مزیت های اقتصادی که در این کار است، در بسیاری از بخش های تولیدی و سرمایه گذاری و عمرانی نیست.

پور مؤذن افزود: در نظر داشته باشید برای یک بازه زمانی مثلاً سه ساله هزینه کردهای شهرداری های استان سمنان که ۲۰ شهرداری هستند، ۴۰ درصد کاهش یابد و این بودجه ذخیره شده و هدر نرفته صرف عمران و اقتصاد شهری شود چه تحولی در سطح استان رخ خواهد داد؟ لذا باید گفت زیرساخت ها آماده هستند اما اذهان مدیران ما خیر؛

وی گفت: این امر بعضاً به شهروندان‌مان نیز سرایت کرده و در نهایت باید متاسفانه بگوییم که تفکر هوشمند سازی نداریم در حالی که این مقوله بسیار می تواند مزیت‌های بارزی داشته باشد.

کد خبر: ۲۰٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha