۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
تولیدکنندگان گل و گیاه برای حذف دلالان از بازار اتحادیه تشکیل دهند
معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

تولیدکنندگان گل و گیاه برای حذف دلالان از بازار اتحادیه تشکیل دهند

گرگان- فرهانی، معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: تولیدکنندگان گل و گیاه برای حذف دلالان از بازار اتحادیه یا تعاونی تشکیل دهند.

نوید رضا فرهانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیاناین نکته که حضور دلالان در بازار گریز ناپذیر است، اظهار کرد: از آنجاییکه تولیدکنندگان قادر به عرضه مستقیم محصولات به بازار نیستند دلالان به این بخش ورود می کنند.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: بهترین راهکار برای کوتاهی دست دلالان در بازار فروش گل و گیاه در استان ایجاد اتحادیه یا تعاونی مربوط به این بخش است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان با تشکیل اتحادیه می توانند بخشی از بازار را در اختیار بگیرند و با قیمت مناسب محصولات خود را به فروش برسانند.

فرهانی با اشاره به این نکته که تعدد واسطه در بازار محصولات کشاورزی چالشی جدی بوده، یادآورشد: برای اینکه حضور دلالان در بازار کمرنگ شود باید تولیدکنندگان گل و گیاه در استان اتحادیه ای برای حمایت از تولیدشان تشکیل دهند.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان صادرات گل و گیاه را یکی از راهکار های افزایش درآمد تولیدکنندگان دانست و خاطرنشان کرد: باید با فراهم کردن زیرساخت های صادرات در استان درآمد واحدهای پرورش دهنده گل و گیاه در استان افزایش یابد.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور منوط به انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به فضا بسته و قابل مدیریت گلخانه ای اظهارکرد: فضای گلخانه به واسطه محدودیت منابع آبی و افزایش ۱۰ برابری بهره وری در مصرف آب و میزان تولید در فضای گلخانه ای همچنین افزایش اشتغال گزینه ای مناسب برای تولید محصولات کشاورزی است.

فرهانی ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ هکتار گلخانه در استان به تولید سبزی، صیفی جات، گل و گیاه مشغول است که از آن مقدار ۲۰ هکتار به پرورش گل و گیاه زینتی پرداخته اند.

به گفته وی، حامل های انرژی برای تولیدکنندگان در حوزه با تعرفه کشاورزی کمتر از تعرفه آزاد و تجاری محاسبه می شوند .

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان در پایان یادآورشد: با هدف توسعه صنعت گلخانه در استان برای ۸۰ درصد هزینه ساخت تسهیلات پنج ساله با یک سال تنفس اعطا می شود.

کد خبر: ۱۹۹٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha