۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
وکیل مالیاتی چیست و چرا کسب و کارها به آن نیاز دارند؟

وکیل مالیاتی چیست و چرا کسب و کارها به آن نیاز دارند؟

کسب و کارهای بزرگ خیلی سخت می توانند مالیات را دور بزنند، اگر شامل جرائم مالیاتی شوند اوضاع بهم میریزد، به همین دلیل بهترین راه استفاده از وکیل مالیاتی می باشد.

به گزارش بازار، هر کسب و کاری که به نوعی با امور مالی و اقتصادی سروکار دارد، باید با قوانین مالیات هم دست و پنجه نرم کند. مالیات از جمله منابع مهم درآمدی دولت‌هاست که قوانین سفت و سختی هم برای آن وضع می‌کنند. چرا که وصول مالیات برای دولت، نقش حیاتی دارد. در این میان کسب و کارهایی که این موضوع را نادیده یا بی‌اهمیت می‌پندارند با دردسرهای زیادی مواجه می‌شوند. به هر حال هزینه‌های مربوط به جرائم مالیاتی، ممکن است شرکت‌ها را به سمت ضررهای هنگفت پیش ببرد. برای جلوگیری از این اتفاق، کسب و کارها از وکلای مالیاتی استفاده می‌کنند. وکلای مالیاتی چه وظایفی دارند؟ برای انتخاب وکیل مالیاتی مناسب، چه فاکتورهایی باید در نظر گرفته شود؟ تفاوت وکیل مالیاتی و مشاور مالیاتی در چیست؟

نگاهی به موضوع مهم مالیات

مالیات موضوعی است که بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی به نوعی با آن سروکار دارند. مالیات انتقال بخشی از درآمدهای جامعه به سمت دولت است. به این ترتیب دولت درآمد خود را از این طریق کسب می‌کند. وصول مالیات برای دولت اهمیت بالایی دارد. دولت با وصول مالیات، منابع و امکانات مورد نیاز برای اداره جامعه را تامین می‌کند.

اغلب کسب و کارها مشمول انواع مالیات می‌شوند. به همین دلیل نیاز به یک متخصص و کارشناس در این زمینه، برای ارائه پیشنهادات مناسب دارند. در حالت کلی مالیات به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم دریافت می‌شود:

  • مالیات مستقیم: این نوع مالیات‌ها به صورت مستقیم بر دارایی، درآمد، ارث، نقل و انتقال و ... تعلق می‌گیرند.

  • مالیات غیرمستقیم: یکی دیگر از انواع مالیات‌ است که به مواردی مثل معاملات، عوارض گمرکی، ارزش افزوده و ... تعلق می‌گیرد.

موضوع مهم در خصوص مالیات‌ها، موعد مقرر پرداخت آنهاست. اگر مالیات در مهلت مقرر پرداخت نشود، جرائم سنگینی در انتظار مودیان خواهد بود. برای جلوگیری از جرائم مالیاتی، مودیان باید اظهارنامه خود را به صورت دقیق و در مهلت مقرر تنظیم و ارائه کنند. به همین دلیل مودیان باید اهمیت زیادی برای این موضوع قائل شوند.

به چه کسی وکیل مالیاتی گفته می‌شود؟

مشاوره مالیاتی محاسبان

وکیل مالیاتی شخصی است که تسلط کافی روی قوانین و مقررات مالیات دارد. هرگونه آیین‌نامه و بخش‌نامه‌ای که در زمینه مالیات ابلاغ می‌شود، وکلای مالیاتی از آنها آگاهی دارند. در واقع این وکلا به صورت تخصصی به حوزه مالیات و قوانین آن می‌پردازند. وکلای مالیاتی باید به موکل خود در مورد مسائل مالی مشورت دهند. همچنین در صورت لزوم از پرونده‌های مالیاتی آنها در مراجع ذی‌صلاح دفاع کنند.

نقش و اهمیت وکلای مالیاتی در کسب و کارها کمتر از حسابدار نیست. آنها با ارائه پیشنهادات مناسب در چارچوب قوانین مالیات از تحمیل هزینه‌های سنگین به کسب و کار جلوگیری می‌کنند. در واقع هدف اصلی وکیل مالیاتی، جلوگیری از جرائم مالیاتی و کاهش هزینه‌های شرکت است. وکیل مالیاتی خوب، باید تجربه و دانش کافی در این زمینه داشته باشد. به همین دلیل انتخاب وکیل مالیاتی برای کسب و کارها حساسیت‌های خاصی دارد.

اهمیت استفاده از وکیل مالیاتی برای کسب و کارها

مالیات یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی دولت محسوب می‌شود. به همین دلیل قوانین سفت و سختی برای وصول آن وضع می‌کند. باتوجه به حساسیت‌های موضوع مالیات، کمک گرفتن از وکیل مالیاتی برای شرکت‌ها ضروری است. در صورت جدی نگرفتن موضوع مالیات، ممکن است جرائم و هزینه‌های سنگینی به کسب و کار تحمیل شود. به همین دلیل بیشتر شرکت‌ها به کمک گرفتن از انواع وکلای مالیاتی روی می‌آورند.

هدف اصلی وکیل مالیاتی در کسب و کار، کاهش هزینه‌های مربوط به مالیات است. به هر حال درگیر شدن در پرونده‌های مالیاتی و پرداخت جرائم آن، هزینه‌های زیادی به کسب و کار تحمیل می‌کند. این موضوع تاثیر مستقیمی روی سود شرکت‌ها دارد. به همین دلیل به هر شکلی به دنبال کاهش هزینه‌های مربوط به مالیات هستند. همچنین با وجود وکلای مالیاتی، روند فعالیت‌های مالی هم بهبود پیدا خواهد کرد.

موضوعات مهمی که وکیل مالیاتی باید پیگیری کند

وکیل مالیاتی ممکن است وظایف متعددی را با توجه به شرایط حاکم بر کسب و کار برعهده داشته باشد. انجام صحیح این وظایف، نقش مهمی در کاهش هزینه‌های کسب و کار خواهد داشت.

تهیه اظهارنامه مالیاتی

منظور از اظهارنامه سندی است که فعالیت‌های مالی کسب و کارها را با جزئیات نشان می‌دهد. یکی از وظایف وکلای مالیاتی در زمینه پیشگیری از تحمیل هزینه‌های مالیاتی سنگین به شرکت‌ها، تهیه و تنظیم دقیق اظهارنامه‌های مالیاتی است. اظهارنامه‌ها باید در راستای قوانین مالیاتی باشند. در غیر این صورت جریمه مالیاتی در انتظار کسب و کارها خواهد بود. نکته مهم در خصوص اظهارنامه مالیاتی، ارائه به‌موقع آن است. معمولا سازمان مالیات مهلت خاصی را برای ارائه اظهارنامه مالیاتی در نظر می‌گیرد. وکلای مالیاتی باید با توجه به این مهلت، اقدام به تهیه و ارسال اظهارنامه کنند.

مالیات عملکرد به دو صورت علی‌الراس و خوداظهاری محاسبه می‌شود. اظهارنامه سندی است که به صورت خوداظهاری توسط مودی به سازمان مالیات اعلام می‌شود. در صورتی که نقصی در صحت اطلاعات اظهارنامه وجود داشته باشد، سازمان مالیات به صورت علی‌الراس اقدام به ممیزی یا محاسبه مالیات می‌کند. در این حالت احتمالا هزینه بیشتری به کسب و کار تحمیل شود. به هر حال سازمان مالیات، اصل را بر صحت اطلاعات و صداقت مودی می‌گذارد. نقش وکیل مالیاتی در جلوگیری از ممیزی‌شدن محاسبه مالیات حیاتی است.

معافیت مالیاتی

دولت برای تشویق سرمایه‌گذاران و رونق فعالیت‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف، اقدام به تدوین قوانین معافیت‌های مالیاتی می‌کند. اطلاع دقیق از شرایط این معافیت‌های مالیاتی، برای کسب و کارها ضروری است. به هر حال ممکن است در شرایط خاص، کسب و کار مشمول این معافیت‌ها شود. در صورت نداشتن اطلاع از این موضوع، امتیاز معافیت از دست خواهد رفت. به همین دلیل وکیل مالیاتی، باید اطلاعات دقیقی از معافیت مالیاتی داشته باشد تا مودیان را از وجود آنها باخبر کند. این موضوع نقش مهمی در کاهش هزینه‌های مالیاتی شرکت‌ها دارد.

جرائم مالیاتی

اگر به هر دلیلی کسب و کارها از ارائه اظهارنامه در موعد مقرر امتناع کنند، سازمان مالیات طبق قانون، جرائمی را برای آنها در نظر خواهد گرفت. البته در صورت کتمان فعالیت‌های اقتصادی و ارائه نادرست اطلاعات مالی هم کسب و کارهای متخلف مشمول جریمه می‌شوند. از دیگر موارد مشمول جرائم مالیاتی، عبارتند از:

  • جلوگیری از انجام تکالیف قانونی سازمان مالیات در راستای ضربه‌زدن به اقتصاد کشور

  • جلوگیری از دسترسی ماموران مالیاتی به اطلاعات مالی

  • انجام معامله و فعالیت‌های اقتصادی با نام شخص دیگر برای دور زدن مالیات

به هر حال جرائم مالیاتی گاهی گریبان شرکت‌ها را می‌گیرند. برای جلوگیری از این مشکل و تحمیل هزینه‌های سنگین به کسب و کار، وکیل مالیات اقدام به دفاع از پرونده آنها می‌کند. نقش وکیل مالیاتی در این حالت، پیگیری پرونده‌های مالیاتی در مراجع ذی‌صلاح و دفاع از حق مودیان است. در صورت عدم‌ استفاده از وکیل مالیاتی و اعمال جرائم، هزینه‌های سنگینی متوجه کسب و کار خواهد شد.

معرفی روش‌های کاری وکیل مالیاتی

وکیل مالیاتی کسب و کار محاسبان

وکیل مالیات باید شناخت کافی روی قوانین و مقررات مالیات کشور داشته باشد. با استفاده از این دانش، وکیل مالیاتی می‌تواند هزینه‌های کسب و کار را تا حد زیادی کاهش دهد. وکلای مالیاتی با دو روش اقدام به انجام این کار می‌کنند.

۱. پشتیبانی مالیاتی

این روش حالت پیشگیرانه برای کسب و کار دارد. به این معنی که وکیل مالیاتی باید اطلاعات مالی کسب و کار را با توجه به قوانین مالیاتی تنظیم کند. نقش وکیل مالیاتی در این حالت، ارائه پیشنهاداتی در راستای اصلاح و بهبود صورت‌های مالی است. وکیل یا مشاور مالیاتی، باید صورت‌های مالی را به شفاف‌ترین شکل ممکن ارائه دهد. همچنین باید روی فعالیت‌های اقتصادی شرکت مثل قراردادها، پرداختی‌ها، دریافتی‌ها و ... نظارت کامل داشته باشد تا تخلفی صورت نگیرد. وکلای مالیاتی در این حالت، اقدام به ارائه مشاوره مالیات برای کسب و کار می‌کنند.

۲. دادرسی مالیاتی

وقتی شرکت با جرائم مالیاتی مواجه می‌شود، وکیل مالیاتی باید آن را پیگیری کند. معمولا پرونده‌های مالیاتی به هیئت‌های حل اختلاف و مراجع قانونی دیگر ارجاع داده می‌شوند. وکیل مالیاتی باید پرونده‌های مودیان را بررسی کند. یک وکیل مالیاتی مجرب و متخصص، می‌تواند کسب و کار را از جرائم احتمالی نجات دهد. برای این کار وکیل مالیاتی علاوه‌بر اطلاعات حقوقی باید مهارت‌هایی از جمله فن بیان و ... را هم داشته باشد تا بتواند از حق موکل خود دفاع کند. دادرسی مالیاتی نقش مهمی در کاهش هزینه‌های وارد بر کسب و کارها دارد.

وکیل مالیاتی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

استخدام وکیل مالیاتی محاسبان

بسیاری از وکلای مالیاتی که مشغول فعالیت هستند، تخصص و تجربه کافی در این زمینه ندارند. همین موضوع کار را برای انتخاب وکیل مالیاتی خوب سخت‌تر می‌کند. وکلای مالیاتی خوب ویژگی‌هایی دارند که قبل از انتخاب، باید به آنها توجه داشته باشید.

تسلط بر قوانین و مقررات مالیاتی

بسیاری از وکلای مالیاتی، روی قوانین تسلط نسبی دارند، اما با جزئیات قوانین مالیاتی آشنایی ندارند. یک وکیل مالیاتی خوب، باید اطلاعات کامل و دقیقی از قوانین و مقررات مربوط به مالیات داشته باشد. اطلاع از قوانین مالیاتی، باعث می‌شود در جلسه‌های رسیدگی به پرونده مودیان، بتواند از حق موکل خود به‌خوبی دفاع کند.

داشتن مدرک تحصیلی مرتبط

البته موضوع داشتن مدرک تحصیلی مرتبط برای وکلای مالیاتی ضرورت خاصی ندارد. با این حال اولویت انتخاب با وکیلی است که مدرک و تحصیلات لازم این حوزه را داشته باشد. معمولا وکلای مالیاتی که دارای مدارک مرتبطی مثل اقتصاد، حقوق، حسابداری و ... هستند، می‌توانند اطلاعات و مشاوره‌های خوبی در اختیار مودیان قرار دهند. ترجیحا وکیلی را انتخاب کنید که در رشته‌های مرتبط دارای مدرک تحصیلی مرتبط باشد. وکلایی که مدرک مرتبط ندارند، باید از آموزش مالیات برای افزایش تخصص خود استفاده کنند.

فن بیان مناسب

وکیل مالیاتی باید در جلسات رسیدگی به پرونده مودیان حاضر شود. اگر وکیل مالیاتی فن بیان مناسبی نداشته باشد، نمی‌تواند با ارائه استدلال و اسناد مورد نیاز از حق موکل خود دفاع کند. تسلط روی فن بیان نقش مهمی روی عملکرد وکیل مالیاتی دارد.

اطلاع از تغییرات قوانین مالیاتی

قوانین و مقررات مربوط به مالیات، هر ساله دست‌خوش تغییراتی می‌شوند. در صورتی که وکیل مالیاتی اطلاعی از این تغییرات نداشته باشد، نمی‌تواند به مودیان کمک زیادی بکند. به همین دلیل باید به دنبال وکیل مالیاتی باشید که اطلاعات به‌روزی در زمینه مالیات دارد.

داشتن تعاملات مناسب

وکلای مالیاتی خوب، ارتباطات گسترده‌ای با سازمان امور مالیات و مراجع ذی‌صلاح دارند. همین ویژگی باعث می‌شود که بسیاری از مشکلات مودیان را خیلی زود پیگیری کنند.

داشتن تجربه کاری مناسب

موضوع تجربه نقش مهمی در رسیدن به اهداف مودیان مالیاتی دارد. وکلای مالیاتی که تجربه کاری زیادی در این زمینه ندارند، نمی‌توانند کمکی به مودیان در راستای کاهش هزینه‌های مالیاتی بکنند. وکلای مالیاتی باتجربه، پرونده‌های مالیاتی زیادی را تجربه کرده‌اند. به همین دلیل باید به دنبال انتخاب وکیلی باشید که علاوه‌بر تخصص و دانش در این زمینه، تجربه کاری مناسبی هم داشته باشد.

آشنایی با وظایف وکیل مالیاتی

هزینه مشاوره مالیاتی محاسبان

هدف اصلی تمام وکلای مالیاتی، کاهش هزینه‌های کسب و کار در چارچوب قوانین و مقررات است. برای رسیدن به این مهم، وکیل مالیاتی وظایف متعددی را برعهده دارد. وکلای مالیاتی باید تسلط کافی روی قوانین مالیاتی و تغییرات آن داشته باشند. البته این موضوع علاوه‌بر ویژگی وکیل مالیاتی، وظیفه او هم به حساب می‌آید.

از اصلی‌ترین وظایف وکلای مالیاتی، اعتراض به برگ تشخیص مالیاتی است. وکیل باید با توجه به قوانین مالیات، اقدام به ارائه مستنداتی در خصوص تشخیص مالیات کند. همچنین وکلای مالیاتی باید در نقش مشاور، اظهارنامه‌های مالیاتی را تهیه و تنظیم کنند. این اظهارنامه‌ها باید با قوانین مالیاتی سازگاری داشته باشند و در موعد مقرر تحویل سازمان مالیات شوند. در این زمینه وکیل مالیاتی باید امور مربوط به حسابرسی، ارزش افزوده، مالیات عملکرد و بیمه را مورد بررسی قرار دهد.

ممکن است بنا به دلایلی پرونده مالیاتی مودیان به هیئت‌های رسیدگی به اختلاف ارجاع داده شود. وکیل مالیاتی باید این پرونده‌ها را پیگیری و از حق موکل دفاع کند. این احتمالا یکی از مهم‌ترین وظایف وکلای مالیاتی در راستای کاهش هزینه‌های کسب و کار باشد.

وکلای مالیاتی باید در جلسات اداره دارایی، تامین اجتماعی، ثبت شرکت و ... هم حضور داشته باشند. وکیل مالیاتی صورت‌های مالی شرکت را بررسی کرده و پیشنهاداتی در راستای بهبود فعالیت‌های مالی آنها ارائه می‌دهد. این موضوع با توجه به سخت‌گیری‌های سازمان امور مالیاتی از اهمیت بالایی برخوردار است. وکیل مالیاتی با ارائه پیشنهادات مناسب و انتقال تجریبات مثبت خود، می‌تواند هزینه‌های مالیاتی کسب و کار را تا حد چشمگیری کاهش دهد.

تفاوت وکیل مالیاتی با مشاور مالیاتی چیست؟

گاهی این دو عنوان به جای هم استفاده می‌شود. در واقع وکلای مالیاتی و مشاوران مالیاتی به یک معنا هستند. تفاوت اصلی آنها در نوع وظایف است. اصطلاح مشاور مالیاتی زمانی استفاده می‌شود که پیشنهاداتی در راستای اصلاح عملکرد مالی ارائه می‌شود. مشاوران مالیاتی صورت‌های مالی شرکت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و با توجه به قوانین مالیاتی، اقدام به ارائه پیشنهادات و مشاوره مالیات می‌کنند. مشاوران مالیاتی باید اطلاعات کافی در زمینه قوانین مالیات، حسابرسی، حسابداری و ... داشته باشند.

وکلیل مالیاتی هم اصطلاحی است که برای پرونده‌های مالیاتی کاربرد دارد. وقتی موضوع مالیات مودیان به هیئت‌های رسیدگی به اختلاف و مراجع قضایی فرستاده می‌شود، نقش وکیل مالیاتی آغاز خواهد شد. وکلای مالیاتی نقش دفاع از موکل خود را برعهده دارند. به همین دلیل باید در جلسات رسیدگی به پرونده حاضر باشند. نقش وکیل و مشاور مالیاتی تا حدودی یکسان است؛ فقط در شرایط مختلف با عناوین متفاوت خطاب قرار می‌گیرند.

نحوه فعالیت وکیل مالیاتی

وکلای مالیاتی هم می‌توانند به صورت مستقل و هم برای موسسات حقوقی فعالیت کنند. شما برای استخدام وکلای مالیاتی، می‌توانید از موسسات حقوقی یا معرفی سایر کسب و کارها اقدام کنید. ممکن است کسب و کار دیگری که شما با مدیران آن در ارتباط هستید، وکیل مالیاتی مناسبی را به شما پیشنهاد دهد. این نوع وکلای مالیاتی معمولا مستقل فعالیت می‌کنند. به همین دلیل وابسته به سازمان یا موسسه خاصی نیستند.

وکلایی که برای موسسات حقوقی فعالیت می‌کنند، باید در راستای چارچوب ضوابط آن موسسه فعالیت کنند. در واقع درآمد آنها هم باید به صورت مشخص و با نظر موسسه تعیین شود. البته فعالیت در قالب موسسات حقوقی، زمینه کاری زیادی برای وکیل مالیاتی فراهم می‌کند. وکلای مالیاتی که به صورت مستقل کار می‌کنند، تضمینی برای دریافت کار ندارند.

بررسی انواع تخصص‌های وکیل مالیاتی

وکیل مالیاتی چیست محاسبان

با توجه به این که امروزه بیشتر مشاغل تخصصی شده‌اند، وظایف وکلای مالیاتی هم تخصصی‌تر شده است. به همین دلیل این وکلا از نظر تخصص به دو گروه وکیل مالیاتی عملکرد و وکیل مالیاتی لایحه تقسیم می‌شوند:

  • وکیل مالیاتی عملکرد:این وکلای مالیاتی در زمینه اصول حسابداری و تهیه اظهارنامه تخصص دارند. وکلای مالیاتی عملکرد، باید روی قوانین حوزه مالیات هم تخصص کافی داشته باشند تا با ارائه پیشنهادات مناسب، عملکرد کسب و کار در زمینه مالیات را بهبود ببخشند.

  • وکیل مالیاتی لایحه: این نوع وکلای مالیاتی در زمینه لایحه‌نویسی و مکاتبات حقوقی خبره هستند. امروزه نقش وکیل مالیاتی لایحه از اهمیت بالایی برخوردار است. این وکلا با برخورداری از دانش کافی در زمینه قوانین مالیاتی، می‌توانند به شرکت‌ها در ارائه لایحه دفاعی مناسب کمک کنند.

معرفی انواع وکیل مالیاتی

مشاوران یا کارشناسانی که وکالت امور مالیاتی شرکت‌ها را برعهده می‌گیرند، انواع مختلفی دارند. برخی از مهم‌ترین انواع وکلای مالیاتی، عبارتند از:

  • وکیل مالیاتی ارزش افزوده: موضوع مالیات ارزش افزوده برای شرکت‌های تولیدی و خدماتی از اهمیت بالایی برخوردار است. این شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌های مالیاتی مربوط به ارزش افزوده، اقدام به استخدام وکیل مالیاتی تخصصی می‌کنند.

  • وکیل دعاوی مالیاتی: این نوع وکلای مالیاتی با تسلطی که روی قوانین مالیاتی دارند از پرونده مودیان در هیئت حل اختلاف دفاع می‌کنند. وکیل دعاوی مالیاتی، باید فن بیان مناسبی داشته باشد. همچنین باید اطلاعات خود را در زمینه قوانین مالیاتی به‌روز کند.

  • وکیل مالیات بر ارث: مالیات بر ارث به دارایی‌ها و اموال شخص فوت‌شده تعلق می‌گیرد. این نوع مالیات و پرداخت آن برای وراث از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل باید از وکیل مالیاتی متخصص در این زمینه مشورت بگیرند.

  • وکیل مالیاتی آنلاین: به این نوع وکلای مالیاتی مشاور هم گفته می‌شود. وکیل مالیاتی آنلاین، مشکلات مودیان و ابهامات آنها را به صوت غیرحضوری برطرف می‌کند.

وکیل مالیاتی چه اختیاراتی دارد؟

موضوع اختیارات وکیل مالیاتی جای بحث زیادی دارد. به هر حال مدیران کسب و کار، باید از حدود اختیارات وکیل مالیاتی اطلاع داشته باشند. وکلای مالیاتی با حق توکیل به غیر، می‌توانند امور مالیاتی مختلفی را برعهده بگیرند. در واقع با حق توکیل به غیر، وکلای مالیاتی اختیار تام و مطلقه در زمینه امضا و اقدامات قانونی خواهند داشت. به این ترتیب برای انجام کارهای مربوط به قوانین مالیات، نیازی به حضور فیزیکی موکل یا مودی مالیاتی نیست.

با توجه به حدود اختیارات وکیل مالیاتی، می‌توان گفت که نیازی به حضور مودی در جلسات مختلف نیست. وکیل مالیاتی از جانب مودی، می‌تواند در جلساتی مثل سازمان تامین اجتماعی، اداره دارایی، اداره ثبت شرکت‌ها، هیئت حل اختلاف و ... شرکت کند.

معرفی اشخاصی که به وکیل مالیاتی نیاز دارند

هر شخص حقیقی یا حقوقی که در زمینه مالیات با مشکل مواجه می‌شود، می‌تواند از وکیل مالیاتی کمک بگیرد. باتوجه به حساسیت‌ها و پیچیدگی‌هایی که قوانین مالیاتی دارند، اغلب شرکت‌ها یا اشخاص حقیقی به وکیل مالیاتی نیاز دارند. برخی از اشخاصی که به وکیل مالیاتی نیاز دارند، عبارتند از:

  • سازندگان حرفه‌ای ساختمان

  • پیمانکاران عمرانی

  • کلیه شرکت‌های تجاری

  • کلیه بیمارستان‌ها

  • صاحبان واحدهای تولیدی

  • افراد دارای کارت بازرگانی

  • کلیه واردکنندگان

این اشخاص برای این که متحمل هزینه‌های سنگین جرائم مالیاتی نشوند، باید از وکلای مالیاتی کمک بگیرند. افرادی که قصد راه‌اندازی کسب و کار را دارند هم باید از وکیل مالیاتی استفاده کنند. همچنین وراث شخصی که فوت کرده هم باید از وکیل مالیاتی برای انجام امور مالیات بر ارث کمک بگیرند. به هر حال موضوع استخدام وکیل مالیاتی اهمیت زیادی به‌خصوص برای کسب و کارهای مختلف دارد.

کلام پایانی

استخدام وکیل مالیاتی برای کسب و کارها مهمترین سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های بالاست. وکیل مالیاتی با توجه به اطلاعاتی که در زمینه قوانین مالیاتی دارد، می‌تواند مودیان را در کاهش هزینه‌های کسب و کار کمک کند. وکلای مالیاتی این کار را به شیوه‌های مختلفی انجام می‌دهند. اولین وظیفه وکلای مالیاتی، ارائه پیشنهاداتی در راستای بهبود وضعیت مالی شرکت‌ها بر اساس قوانین مالیاتی است. همچنین در صورت وجود پرونده مودی در هیئت حل اختلاف، باید نسبت به دفاع از حق موکل خود اقدام کند.

برای انتخاب وکیل مالیاتی مناسب، باید ویژگی‌های زیادی را در نظر بگیرید. مهم‌ترین ویژگی یک وکیل خوب، داشتن اطلاعات کافی در زمینه قوانین مالیات و داشتن تجربه کافی در این زمینه است. به هر حال موضوع مالیات حساسیت‌های خاص خود را دارد؛ به همین دلیل باید وکیلی انتخاب شود که بیشترین بازدهی را داشته باشد.

منبع : https://mohaseban.org/

کد خبر: ۱۹۹٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha