۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
کاهش ۱.۵ درصدی تعداد دام سبک سال جاری

کاهش ۱.۵ درصدی تعداد دام سبک سال جاری

تعداد دام سبک موجود در دامداری‌های کشور پاییز امسال نسبت به پاییز گذشته کاهش و تعداد دام پروار شده در همین مدت، افزایش یافت.

به گزارش بازار، در فصل پاییز سال جاری، تعداد ۴.۲ میلیون رأس «گوسفند و بره» و ۱.۵ میلیون رأس «بز و بزغاله» در دامداری‌های کشور پروار شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش به‌ترتیب ۱۷.۳ درصد و ۵۶.۷ درصد افزایش یافته است. کاهش ۱.۵ درصدی تعداد دام سبک امسال

بنا به این گزارش، نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری تعداد و تولیدات دام سبک که از آذر ۱۳۹۷ به‌صورت فصلی به وسیله مرکز آمار ایران اجرا می‌شود نشان می‌دهد که در آذر سال جاری تعداد ۶۲.۴ میلیون رأس دام سبک شامل ۴۶.۱ میلیون رأس «گوسفند و بره» و ۱۶.۳ میلیون رأس «بز و بزغاله» در دامداری‌های کشور موجود بود. مقایسه اطلاعات حاصل از اجرای طرح در پاییز سال‌جاری با زمان مشابه سال قبل نشان می‌دهد که تعداد «دام سبک» ۱.۵ درصد کاهش یافته است؛ مقدار این تغییرات برای «گوسفند و بره» ۲.۴ درصد کاهش و برای «بز و بزغاله» ۱.۱ درصد افزایش بوده است.

در فصل پاییز سال جاری، تعداد ۴.۲ میلیون رأس «گوسفند و بره» و ۱.۵ میلیون رأس «بز و بزغاله» در دامداری‌های کشور پروار شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش به‌ترتیب ۱۷.۳ درصد و ۵۶.۷ درصد افزایش یافته است.

تعداد دام سبک متولد شده در این واحدها در فصل پاییز امسال شامل ۵.۵ میلیون رأس «بره» و ۱.۹ میلیون رأس «بزغاله» برآورد شده است.

کد خبر: ۱۹۹٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha