۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
رفع موانع تولید مطالبه صنعتگران استان سمنان | توسعه متوازن باشد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

رفع موانع تولید مطالبه صنعتگران استان سمنان | توسعه متوازن باشد

شاهرود- طباطبایی، کارشناس اقتصادی با اشاره به انتصاب رئیس جدید صمت استان سمنان، گفت: رفع موانع تولید در سایه استفاده از تمام ظرفیت‌های استان مطالبه جدی تولید کنندگان و صنعتگران است.

سید رضا طباطبایی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به انتصاب رئیس جدید سازمان صمت استان سمنان بیان کرد: در دولت قبل و همچنین یک و نیم سال دولت سیزدهم ما به جز تسهیلات رونق تولید که سابقاً بهین یاب نام داشت و در دولت سیزدهم هم رونق تولید و تبصره ۱۸ به واقع برنامه مدونی از صمت شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه مقصود ما از برنامه یعنی ساز و کار عملیاتی برای ارتقای تولید، رفع موانع، توسعه سرمایه گذاری و ... که سبب شود ما اشتغال خوبی را در استان شاهد باشیم، افزود: اشتغال تثبیت شده و همچنین رونق بخشی به ۷۰ واحد راکد صنعتی نیز از طریق تسهیلات رقم خورده و نه برنامه ریزی صحیح در راستای رونق تولید، رفع مشکلات بازار فروش، ماشین آلات صنعتی فرسوده و ... لذا باید دید که مسئول جدید صمت بالاخره استراتژی را به اقدامات این اداره کل می افزاید یا خیر؟

حمایت‌ها واقعی باشد

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه حداقل پنج سال است که وزارت صمت راه توسعه اقتصادی، حمایت از تولید و رفع موانع و ... را در تسهیلات بانکی می بیند که این در دراز مدت، واحد های مشکل دار ما را به واحد های مشکل دار بدهکار به بانک بدل می سازد، گفت: رویه متاسفانه هنوز تغییر نکرده است.

طباطبایی بیان کرد: اینکه ما برای رونق بخشی و رفع موانع این سطح وسیع از تسهیلات را یک باره وارد صنعت و تولید کنیم، برای یک مقطع کوتاه می تواند جواب دهد تا به صورت ضربتی مشکلات واحدهای تولیدی را کاهش دهد اما تداوم آن برای سال ها و سال ها و حتی دولتی به دولت دیگر، نمی تواند کارساز باشد رویه ای که پنج سال است که شاهد آن هستیم.

مقصود ما از برنامه یعنی ساز و کار عملیاتی برای ارتقای تولید، رفع موانع، توسعه سرمایه گذاری و ... که سبب شود ما اشتغال خوبی را در استان شاهد باشیم

وی با بیان اینکه کسی نمی گوید تسهیلات برای رونق بخشی تولید و تثبیت اشتغال و رفع موانع بد است خیر، ما معتقد هستیم که تنها راهکار نیست و باید به دیگر بخش ها هم توجه شود، افزود: امروز یکی از همترین کارهایی که شاهد آن نیستیم، برنامه ریزی برای توسعه صنایع خرد در شهرستان ها و حتی روستاها و نواحی صنعتی است.

توسعه متوازن نیاز است

این کارشناس با بیان اینکه تمرکز صمت استان سمنان به میزان ۸۰ درصد در زمینه صنایع غرب استان است، گفت: این در حالی است که معادن شرق استان با مشکلات عدیده ای در زمینه تامین آب، برق، راه و پروانه ها و مجوزها و ... روبرو هستند و برنامه خاصی نیز برای آنها در نظر گرفته نشده است.

طباطبایی با بیان اینکه دومین موضوع و مطالبه تولیدگران از صمت استان سمنان نگاه متوازن در همه بخش ها چه بوده و اعتبارات و چه تمرکز برنامه ها و اجرائیات است، بیان کرد: اگر ۱۰ درصد توجهی که به صنایع غرب استان می شود صرف معادن شرق استان شود، امروز بیکاری در شهرستان های دامغان، شاهرود و میامی که به گفته نمایندگان این شهرستان ها در مجلس و کارشناسان بالغ بر ۲۰ تا ۲۵ درصد است، کاهش ویژه ای پیدا خواهد کرد.

به گزارش بازار، روز گذشته مراسم معارفه رئیس جدید سازمان صمت استان سمنان برگزار و یادگار احمدی به جای تشنه دل، حکم انتصاب دریافت کرد تا سکاندار صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بود برخی کارشناسان اعتقاد دارند که دوران تشنه دل تجارت مغفول مانده بود و بیشترین میزان توجه به صنعت بود. خبرگزاری بازار در ادامه باز هم به سراغ کارشناسان خواهد رفت و مطالبات آنها را از رئیس جدید صمت استان سمنان نشر خواهد داد.

کد خبر: ۱۹۹٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha