۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
روستاهای هدف گردشگری در زنجان به ۲۱ مورد افزایش می‌یابد
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

روستاهای هدف گردشگری در زنجان به ۲۱ مورد افزایش می‌یابد

زنجان - مدیرکل میراث فرهنگی زنجان از وجود ۱۸ روستای هدف گردشگری برخوردار و توانمند در استان خبر داد و افزود: این تعداد در آینده نزدیک به ۲۱ روستا افزایش می‌یابد. 

به گزارش خبرنگار بازار، امیر ارجمند شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل موزه رختشوخانه زنجان، گفت: زنجان به عنوان استانی با ظرفیت بالای گردشگری و نیز صنایع‌دستی معروف است.

وی با اشاره به  هفته میراث فرهنگی ، اظهار کرد: هفته میراث‌فرهنگی بهانه‌ای برای پرداختن به یکی از مهم‌ترین موضوعات استان که بی‌شک کمتر نسبت به سایر مقوله‌ها به آن پرداخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: طی این هفته ۳۶ برنامه در حوزه میراث‌فرهنگی برنامه‌ریزی شده که آغاز مرمت ۹ بنای تاریخی و نیز راه‌اندازی موزه خصوصی گیاهان دارویی، از جمله این برنامه‌ها است. 

ارجمند از وجود ۱۸ روستای هدف گردشگری برخوردار و توانمند در زنجان خبر داد و افزود: این تعداد در آینده نزدیک به ۲۱ روستا افزایش می یابد. 

وی با بیان اینکه استان زنجان دارای ۱۲۲ اقامت‌گاه بوم‌گردی است، تاکید کرد: ۳۰ درصد این اقامت‌گاه‌ها در شهرستان خدابنده قراردارد.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان ابراز کرد: توزیع سفر به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مهم این اداره‌کل، باعث رونق گردشگری در همه استان می‌شود، به همین خاطر برپایی تورهای ترکیبی با استان‌های همجوار را در دستور کار قرار دارد.

ارجمند افزود: تحقق توزیع سفر نیازمند اقدامات جدی‌تر است و به همین خاطر در گام دوم به سراغ تهیه اقلام تبلیغی برای جاذبه‌های گردشگری استان رفته و به معرفی آثار فاخر اکتفا نکردیم.

وی مجموع آثارملی  ثبتی استان زنجان را ۸۴۷ اثر اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل ۷۶۰ اثر در فهرست میراث غیر منقول، ۲۵ اثر در فهرست میراث منقول، ۴۸ اثر در فهرست میراث ناملموس، ۱۰ اثر در فهرست میراث طبیعی و چهار اثر در فهرست میراث واجد ارزش تاریخی و فرهنگی است.‏

کد خبر: ۱۹٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha