۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
نسخه‌نویسی الکترونیکی مانع از گرانی و فروش سم تقلبی
سرپرست معاونت برنامه ریزی جهاد کشاورزی مطرح کرد

نسخه‌نویسی الکترونیکی مانع از گرانی و فروش سم تقلبی

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی مانع از گرانفروشی و ارائه سموم تقلبی خواهد شد.

به گزارش بازار، شاهپور علائی مقدم در نشست تخصصی بررسی عملکرد آفات کش‌ها بروی محصولات کشاورزی در نمایشگاه‌ بین المللی تهران افزود: اکنون نسخه نویسی الکترونیکی در استان‌های اصفهان، فارس و قزوین به صورت پایلوت آغاز شده که این اقدام از نسخه‌های غیرعلمی جلوگیری می‌کند و مانع از گرانفروشی و ورود سم تقلبی در بازار خواهد شد.

نسخه‌نویسی الکترونیکی مانع از گرانی و فروش سم تقلبیوی با اعلام اینکه آفت کش‌ها کالا نیستند بلکه تکنولوژی در حال تغییر هستند، اضافه کرد: متخصصان باید به طور مستمر بر روی آفت‌کش‌ها کار کنند تا سلامت محصولات کشاورزی تضمین شود.

علایی مقدم با تاکید بر اینکه از تولید آفت کش ها در کشور حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: حمایت خود را از واردات نیز داریم و البته معتقدیم باید صادرات هم داشته باشیم، زیرا نگاه ما فقط به یک بخش نیست بلکه همه بخش‌ها باید در کنار هم باشد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی به کیفیت سموم داخل کشور اشاره کرد و گفت: نمی‌گوییم سم تقلبی در کشور نداریم، در همه کالاها جنس تقلبی وجود دارد، اما باید نظارت بیشتری بر بازار آفت کش‌ها داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد اثرگذاری آفتکش به نحوه مصرف آن باز می‌گردد، افزود: برخی کشاورزان بلد نیستند از آفتکش‌ها استفاده کنند، لذا باید برای کشاورزان کلاس‌های آموزشی گذاشته شود، گاهی آنقدر عدم انطباق آفتکش‌ها تکرار می‌شود که آن آفت‌کش کارایی خود را از دست می‌دهد که این نشان از ناآگاهی برخی بهره برداران دارد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بسته‌های آموزشی و ترویجی باید به زبان کشاورزان تهیه و در اختیار آن‌ها قرار گیرد، انجمن تولید کنندگان سم می‌تواند این بسته‌های آموزشی را تهیه کند.

وی بر لزوم ایجاد پژوهشکده استانداردسازی آفتکش‌ها تاکید کرده و گفت: انجمن تولیدکنندگان می‌تواند با ایجاد پژوهشکده ای، با بررسی و راستی آزمایی آفتکش‌های تولید داخل، از استاندارد بودن آن‌ها مطمئن شود.

کد خبر: ۱۹۹٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha