۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸
افزایش کسری بودجه کره جنوبی

افزایش کسری بودجه کره جنوبی

کسری بودجه کره جنوبی در ۱۱ ماه اول سال گذشته به ۱۶.۸ میلیارد دلار افزایش یافت که دلیل آن افزایش هزینه‌ها در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا بوده است.

به گزارش بازار، کسری بودجه کره جنوبی در ۱۱ ماه اول سال گذشته به ۲۱ تریلیون وون (۱۶.۸ میلیارد دلار) افزایش یافت که دلیل آن افزایش هزینه‌ها در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا (کووید-۱۹) بوده است.

تراز بودجه‌ای مدیریت شده، شاخص کلیدی که به وسیله آن سلامت مالی دولت در کره جنوبی، سنجیده می‌شود در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۲، حدود ۹۸ تریلیون وون کسری داشت که در مقیاس سالانه، یعنی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، به طور چشمگیری، افزایش نشان می‌دهد. در مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ میزان کسری بودجه کره جنوبی حدود ۷۷ تریلیون وون گزارش شده بود.

درآمد مالیاتی این کشور برای دوره ذکر شده نیز به ۳۷۳.۶ تریلیون وون رسید که ناشی از افزایش مالیات بر درآمدها و درآمد مالیات شرکت‌ها بوده است. درآمدهای مالیاتی کره جنوبی در این مدت زمان در مقیاس سالانه، یعنی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، حدود ۵۰.۲ تریلیون وون بیشتر بوده است.

با این میزان درآمد مالیاتی، رقم کل درآمدهای دولت به ۵۷۱.۶ تریلیون وون در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۲ رسید که نسبت به سال قبل ۴۷.۷ تریلیون وون افزایش نشان می‌دهد.

از آن طرف میزان کل هزینه‌های دولت در ۱۱ ماه اول سال گذشته به ۶۲۲.۵ تریلیون وون افزایش یافت که از ۵۴۶.۳ تریلیون وون نسبت به مدت مشابه در سال قبل آن افزایش نشان می‌دهد. علت

این افزایش‌ها نیز افزایش هزینه‌های طرح‌های دولت برای مبارزه با کووید-۱۹ بوده است. میزان بدهی‌های دولت نیز در سال گذشته تا پایان نوامبر به ۱.۰۴۵.۵ تریلیون وون رسید.

کد خبر: ۱۹۹٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha