۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
افزایش نرخ تورم در چین طی ماه دسامبر ۲۰۲۲ | روند صعودی تورم همچنان ادامه دارد
گزارش اداره ملی آمار چین نشان داد؛

افزایش نرخ تورم در چین طی ماه دسامبر ۲۰۲۲ | روند صعودی تورم همچنان ادامه دارد

اداره آمار ملی چین با انتشار جدیدترین گزارش خود از افزایش نرخ تورم قیمت مصرف کننده در این کشور طی ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ خبر داد.

به گزارش بازار؛ اداره آمار ملی چین با انتشار جدیدترین گزارش خود از افزایش نرخ تورم قیمت مصرف کننده در این کشور طی ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی اداره آمار، متوسط قیمت مواد عذایی در چین برای ماه دسامبر بار دیگر افزایش یافته و به گفته اقتصاددانان، به احتمال زیاد، افزایش نرخ تورم همچنان در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ نیز افزایش خواهد یافت.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) چین در ماه دسامبر به ۱۴.۸ درصد نسبت به دسامبر سال گذشته میلادی افزایش یافته و همچنین به نسبت ماه نوامبر، با ۱.۶ درصد افزایش روبرو شده است.

اما شاخص قیمت تولید کننده (PPI) نیز در ماه دسامبر با ۰.۷ درصد به نسبت دسامبر سال گذشته روبرو شده که البته این رقم به نسبت ماه نوامبر بیشتر بوده و نشان دهنده افت ۱.۳ درصدی است.

علیرغم اقدامات دولت چین برای برداشتن محدودیت های کرونایی اعمال شده در راستای سیاست کووید صفر در چین، پیش بینی اقتصاددانان این است که افزایش نرخ تورم و بیکاری همچنان در این کشور ادامه داشته باشد.

«ژیچون هوآنگ» اقتصاد دان ارشد «کپیتال اکونومیست» در این خصوص گفت: همه اینها نشانه هایی از افزایش فشار بر قیمت ها در پی برداشته شدن قرنطینه های هایی کرونایی است.

با اینحال، اقنصاد دانان معتقدند که افزایش نرخ تورم در چین، همچنان منجر به افزایش نرخ بهره بانکی از سوی دولت نخواهد شد که همین موضوع می تواند به ادامه روند افزایشی نرخ تورم دامن بزند.

کد خبر: ۱۹۹٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha