۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
تاکید رئیس جمهور بر نقش‌آفرینی استان‌های مرزی در توسعه روابط با کشورهای همسایه
استاندار آذربایجان شرقی خبر داد؛

تاکید رئیس جمهور بر نقش‌آفرینی استان‌های مرزی در توسعه روابط با کشورهای همسایه

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر توسعه ارتباطات فرهنگی و اقتصادی استان با استان‌های شرق ترکیه، از تاکید رئیس جمهور بر نقش‌آفرینی استان‌های مرزی در توسعه روابط با کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش بازار، عابدین خرّم در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم با اشاره به روابط دیرینه و مبنایی ایران و ترکیه، اظهار داشت: این روابط هرچه عمیق‌تر و وسیع‌تر باشد به نفع منطقه و ملت‌های دو کشور است.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر نقش‌آفرینی استان‌های مرزی در توسعه روابط با کشورهای همسایه، گفت: این سیاست و تفویض اختیار به استان‌ها، یک فرصت مغتنم است که باید از آن استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه راهبرد توسعه مناسبات با کشورهای همسایه مشخص است، اما چارچوب‌ها و روش‌های اجرایی آن به صورت دقیق تعریف نشده، افزود: در ماه‌های اخیر در نشست‌هایی که با نمایندگان سیاسی کشورمان در کشورهای همسایه داشتیم، بخشی از این چارچوب‌ها را مشخص کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در مورد ترکیه باید چارچوب و سازوکاری تعریف کنیم که نتیجه آن، نقش‌آفرینی فعال بخش خصوصی به‌عنوان پایه فعالیت‌های آینده همچنین توسعه ارتباطات فرهنگی به‌عنوان پیش‌نیاز روابط اقتصادی و تجاری باشد.

خرّم متذکر شد: بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هم فعال است و به‌رغم مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها و محدودیت‌ها، صادرات استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته که نشان‌دهنده پویایی بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: ما به‌عنوان مسؤولان دولتی وظیفه داریم موانع موجود در مسیر توسعه روابط را رفع کنیم و این کار توسط بخش خصوصی انجام شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین بر توسعه ارتباطات فرهنگی استان با ترکیه تاکید کرد و یادآور شد: امسال چند جشنواره فرهنگی مشترک با استان‌های ترکیه برگزار کردیم و قطعا استمرار این روابط می‌تواند روابط دو کشور در همه زمینه‌ها را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی می‌تواند سرآمد ارتباطات فرهنگی در منطقه باشد، افزود: تبریز از نظر نیروی انسانی و ظرفیت‌های فرهنگی، مرکز تحولات فکری و فرهنگی کشور است و می‌تواند در روان‌سازی ارتباطات با کشورهای همسایه تاثیرگذار باشد.

خرّم همچنین همکاری سرکنسول‌گری ایران در ارزروم را برای فعال‌سازی غرفه نمایشگاهی تبریز در ارزروم خواستار شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری‌های نزدیک، فصل نوینی از روابط بین دو استان و دو کشور را شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۹۹٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha