۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
طرح استاد دانشگاه سمنان در حوزه رونق تولید پذیرفته شد
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان:

طرح استاد دانشگاه سمنان در حوزه رونق تولید پذیرفته شد

سمنان - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از انتخاب طرح استاد این دانشگاه در حوزه رونق تولید توسط معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

سیف الله سعدالدین در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه طرح استاد دانشگاه سمنان در حوزه رونق تولید در سطح کشور پذیرفته شد، بیان کرد: طرح اصغر اکبری فرود استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر با عنوان طراحی و مدلسازی بازار روز بعد انرژی با مشارکت نهادهای مالی به عنوان خریدار و فروشنده در بازار عمده فروشی برق ایران و بورس انرژی و نحوه محاسبه پرداخت و دریافت بهای برق در شرایط گوناگون   به‌ عنوان طرح برگزیده در وزارت علوم تحقیقات و فناوری انتخاب شد.

وی افزود: در این طرح که با مدیریت شبکه برق ایران منعقد شد، دو راهکار مختلف برای مدلسازی حضور نهادهای مالی در بازار روز-بعد پیشنهاد شده است و این راهکارها می توانند مشکل کمبود نقدینگی در بازار برق ایران را به نحو مطلوبی کاهش دهند.

معاون دانشگاه سمنان با بیان اینکه دکتر اکبری فرود در سال های اخیر توانسته است به عنوان مجری طرح های پژوهشی برون دانشگاهی چندین طرح مورد نیاز جامعه و صنعت را با موفقیت اجرا کند، تصریح کرد: این طرح از سوی مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

سعدالدین یادآور شد :طرح‌هایی که از سوی استان‌ها به عنوان طرح‌های منتخب معرفی و تأیید شدند، مبلغ ۵۰ میلیون ریال اعتبار پژوهشی و برای طرح‌های ممتاز برگزیده مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار پژوهشی اضافی نیز برای عضو هیئت علمی مجری طرح در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر: ۱۹٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha