۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
 بهره‌برداری از منابع پسابی برای مدیریت آب تهران ضروری است
وزیر نیرو:

بهره‌برداری از منابع پسابی برای مدیریت آب تهران ضروری است

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در موضوع مدیریت آب تهران باید از منابع پسابی حداکثر بهره برداری را کرد، گفت: مصارف آب فضای سبز تهران و مناطق صنعتی پایتخت عمدتاً توسط پساب‌های تولید شده مدیریت شود.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان عصر چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه با شهرداری گفت: پیش از این در مدیریت برق در تابستان تجربه همکاری خوبی با شهرداری داشتیم و این همکاری نیز اکنون در مدیریت بحران آبی ادامه دارد.

وی با اشاره به چالش های پایتخت گفت: تهران در موارد مهمی با کلانشهرهای دیگر در دنیا تفاوت دارد؛ به عنوان مثال بسیاری از کلانشهرها در کنار منابع آبی پایدار گسترش یافته، در حالی که در اطراف تهران هیچگونه رودخانه بزرگ و یا دریاچه ای نیست.

به گفته وی، هم اکنون پنج سد بزرگ در حال تامین آب تهران است و متاسفانه در ۱۵ سال گذشته منبع جدیدی برای تامین آب شرب پایتخت در نظر گرفته نشده که به جز سد ماملو که آن نیز تنها یک منبع تنظیم کننده است و آب آن از سد لتیان تامین می شود.

وزیر نیرو تاکید کرد: در پیشبرد برنامه توسعه ما می توانیم هر جا که با کمبود برق روبرو هستیم، با نوسازی و تولید منابع جدید این کمبود را جبران کنیم اما آب ماده ای ارزشمند است که امکان تولید آن وجود ندارد و ما صرفاً تنها می توانیم منابع آبی را مدیریت و یا بازچرخانی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون شرایط تصفیه پساب های باقی مانده به گونه ای است که در نهایت آب تولید شده کاملا بهداشتی است و هیچ محدودیتی برای مصارف غیرخانگی آن نداریم.

محرابیان تاکید کرد: تهران یک الگو در کشور است، به همین جهت اگر در پایتخت اتفاق مثبتی رخ بدهد، بلافاصله در سایر شهرها نیز آن اتفاق تکثیر می شود؛ من خوشحالم بسیاری از صحبت هایی که در جلسه سال گذشته داشتیم اجرایی شده است؛ امید دارم متن تفاهم امروز نیز به خوبی پیش برود و مطابق چشم انداز سه ساله آن تا سال آینده حداقل ۳۵ درصد تفاهم نامه اجرایی شده باشد.

کد خبر: ۱۹۹٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha