۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
عوارض صادرات محصولات آب بر افزایش یافت
در لایحه بودجه ۱۴۰۲؛

عوارض صادرات محصولات آب بر افزایش یافت

عوارض صادرات محصولات کشاورزی آب بر در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تا ۳ درصد افزایش می یابد.

به گزارش بازار، دولت سیزدهم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که امروز به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، وزارت امور اقتصادی و دارایی را موظف کرده است تا نسبت به افزایش تا ۳ درصدی عوارض صادرات محصولات کشاورزی آب بر اقدام کند.

در بند دال تبصره ۸ بخش نخست احکام یکساله آمده است:
د - به منظور حفظ منابع آبی کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) موظف است نسب به افزایش تا سه درصد عوارض صادرات محصولات کشاورزی و غذایی آب بر، مازاد بر عوارض محصولات مشمول این بند در سال ۱۴۰۲ اقدام و درآمدهای حاصل از عوارض فوق را به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۴۷ واریز نماید.

درآمد حاصله در سقف ردیف مربوطه به منظور اجرای الگوی کش در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد.

فهرست محصولات کشاورزی و غذایی مشمول این بند، حداکثر ظرف مدت یکماه پس از ابلاغ این قانون از سوی وزارت جهاد کشاورزی به وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام می‌گردد.

همچنین در بند ج این تبصره درباره نهاده‌های کشاورزی آمده است:
د. نهاده‌های کشاورزی (کود و بذر) اعم از تولید داخلی و وارداتی در سال ۱۴۰۲ صرفاً به نرخ‌های مبتنی بر قیمت تمام شده و تک نرخی و در مورد اقلامی که در بورس کالا عرضه می‌شود به نرخ‌های کشف شده در بورس عرضه می‌گردد.

وزارت جهاد کشاورزی موظف است حمایت‌های الزم از تولید محصولات اساسی کشاورزی را مشروط به مدیریت الگوی کشت و رعایت مقررات مربوط و در نظر گرفتن بهبود بهره وری و کاهش مصرف آب در واحد محصول در سقف اعتبارات ردیف ذیربط ذیل سرفصل ۵۲۰۰۰۰ جدول شماره ۹ این قانون به بهره برداران به عمل آورد.

برنامه حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی موضوع این تبصره مشتمل بر شرایط و میزان حمایت ظرف یک ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

کد خبر: ۱۹۹٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha