۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
قطعی گاز صنایع در استان سمنان | مصرف ۱.۱ میلیون متر مکعب کاهش یابد 
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

قطعی گاز صنایع در استان سمنان | مصرف ۱.۱ میلیون متر مکعب کاهش یابد 

سمنان- حمیدی، معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه قطعی گاز صنایع استان را در پی برودت هوا و افزایش مصرف خواهیم داشت، گفت: این قطعی البته با اطلاع رسانی قبلی صورت خواهد گرفت.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به مصرف گاز و همچنین قطعی گاز واحدهای صنعتی و با بیان اینکه در استان سمنان تا هفت میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب مصرف گاز ثبت شده است، بیان داشت: ۵۰ درصد این میزان مصرف گاز در استان متعلق به بخش خانگی است که نشان می دهد بخش خانگی نقش مهمی در مصرف گاز استان دارد.

وی با بیان اینکه از همه مردم درخواست داریم که در کاهش مصرف گاز تلاش کنند، افزود: برای اینکه گاز منازل را قطع نکنیم، می بایست به سراغ کارخانه ها برویم و گاز آنها را قطع کنیم لذا از مردم می خواهیم تا با پوشش مناسب زمستان در منازل حضور داشته باشند تا نیاز به افزایش دمای خانه وجود نداشته باشد.

نشست اضطراری برگزار شد

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه در پی افزایش مصرف گاز نشست اضطراری در استانداری سمنان، شامگاه گذشته برگزار شد، تاکید کرد: این نشست مصوباتی داشت که از جمله آنها می توان به کاهش مصرف گاز صنایع و همچنین قطعی گاز صنایع استان سمنان اشاره کرد.

حمیدی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب کاهش مصرف گاز را در صنایع استان سمنان می بایست داشته باشیم، تاکید کرد: این کاهش مصرف آسیب به جامعه کارگری و سرمایه گذاران و تولیدگران می رساند لذا از مردم می خواهیم تا همراهی بیشتری در زمینه کاهش مصرف گاز داشته باشند

برای اینکه گاز منازل را قطع نکنیم، می بایست به سراغ کارخانه ها برویم

وی با بیان اینکه در زمینه برق نیز وضعیت مناسبی در استان سمنان نداریم، تاکید کرد: این تلقی که در زمستان مشکل برق و آب وجود ندارد، اشتباه است زیرا نیروگاه های تولید برق استان سمنان از سوخت گاز طبیعی استفاده می کنند و لذا در زمستان وقتی گاز بیشتر مصرف می شود، کمبود گریبان نیروگاه ها را نیز خواهد گرفت و لذا تولید برق هم کاهش می یابد.

کاهش مصرف برق در کنار گاز

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه نیروگاه های ما در استان می بایست از سوخت های جایگزین استفاده کنند، گفت: از مردم بار دیگر می خواهیم که کاهش مصرف برق را نیز در کنار گاز داشته باشند تا دچار مشکلات کمبود برق و گاز نشویم.

حمیدی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب کاهش مصرف گاز در استان سمنان مصوب شده است، تاکید کرد: فهرستی برای مصرف گاز صنایع از سوی اتاق بازرگانی، سازمان صمت و شرکت شهرک های صنعتی تهیه و در اختیار شرکت گاز قرار خواهند داد تا مرز کاهش مصرف برای صنایع مشخص شود و اگر واحدها تلاشی برای کاهش مصرف خود تا مرز تعیین شده نداشته باشند، می بایست قطعی گاز آنها را صورت دهیم.

نیروگاه های ما در استان می بایست از سوخت های جایگزین استفاده کنند

وی با بیان اینکه قطعی گاز برای واحد های صنعتی از پیش اطلاع رسانی خواهد شد، افزود: از واحدهای صنعتی نیز می خواهیم که در کاهش مصرف برق نیز دقت نظر داشته باشند تا مجبور به قطعی گاز و برق توامان نشویم.

تعطیلی ادارات استان سمنان

معاون استاندار سمنان همچنین به اطلاعیه تعطیلی ادارات نیز اشاره کرد و بیان داشت: ستاد مدیریت بحران استانداری سمنان روز گذشته به این نتیجه رسید که تعطیلی را باید اعمال کند لذا در اطلاعیه ای تاکید شد که به‌ علت برودت هوا و شرایط نامساعد جوی و پیش بینی کاهش دما به میزان ۱۵ درجه زیر صفر و با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی و تامین گاز طبیعی برای مشترکان خانگی و کمک به بخش صنعت فعال استان، تمامی ادارات، سازمان‌ها و ارگان های دولتی استان سمنان به استثنای ادارات خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی روز پنج شنبه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۱ تعطیل است.

حمیدی با بیان اینکه ساعات کار ادارات و سازمان های دولتی استان سمنان امروز چهارشنبه ۲۱ دیماه نیز تا ساعت ۱۲ خواهد بود، ابراز کرد: کاهش مصرف انرژی و به ویژه کاهش دمای تجهیزات گرم کننده از مهمترین توصیه های ما به مردم استان سمنان در این روزهای برودتی است.

کد خبر: ۱۹۹٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha