۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
گره‌گشایی از سه واحد تولیدی در همدان |دانش‌بنیان ها به کاهش هزینه های تولید کمک کنند
استاندار همدان اعلام کرد:

گره‌گشایی از سه واحد تولیدی در همدان |دانش‌بنیان ها به کاهش هزینه های تولید کمک کنند

همدان - استاندار همدان بااشاره به گره‌گشایی از سه واحد تولیدی در استان همدان گفت: ۱۷۰میلیون تومان تسهیلات از محل رونق تولید به یک‌واحد تولیدی در بخش کشاورزی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان بابیان اینکه با تولیدات و مشاغل خانگی می‌توانیم بخش قابل توجهی از نیازهای جامعه را تامین کنیم، گفت: برگزاری جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در روزهای پایانی سال بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با نگاه حکیمانه و دوراندیشانه خود درباره اقتصاد مقاومتی این اقتصاد را راه حل مبارزه و غلبه بر توطئه‌های کشورهای متخاصم در تحریم جمهوری اسلامی ایران می دانند، افزود: در نگاه اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مبدع آن بودند، باید با استفاده کامل از منابع داخلی نه تنها بتوانیم نیازهای داخلی را برطرف کنیم، بلکه با صادرات محصولات دانش‌بنیان جایگاه خود را در اقتصاد جهانی روز به روز تقویت کنیم.

استاندار همدان عنوان کرد اگر بخواهیم در صادرات موفق باشیم باید با استفاده از ابزار دانش‌بنیان هزینه‌های تولید را کاهش و کیفیت تولید را بالا ببریم و با عرضه محصولات با بهره‌وری بالای در عرصه دنیا بتوانیم رقابت کنیم.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه باید ابعاد گوناگون اقتصاد مقاومتی در امنیت و اقتدار غذایی در برابر جبهه گسترده تحریم‌ها مورد توجه قرار گیرد، گفت: نظام کشت گلخانه‌ای که با استفاده بهینه از آب، بهره‌وری را افزایش می‌دهد و یکی دیگر از جلوه‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی از دیگر مزایای اقتصاد مقاومتی را ایجاد اشتغال در زمینه کشاورزی، صنعت و صنایع‌دستی برشمرد و افزود: گسترش مشاغل خانگی جایگاه خاصی در اقتصاد مقاومتی دارد و باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

استاندار همدان تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید در ارزیابی تولیدات اقتصاد مقاومتی و معرفی آنها سهیم باشند.

کد خبر: ۱۹۹٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha